Louis Vuitton Invigning, Carlbergs Place och Höst i Okt, Sön 28/10

Ja, nu är det då H Ö S T!
För vilka färger Boskogen bjöd på idag, OMG!
Vad vackert det var...
Och tänk...vi fick tvinga ut barnen....eller barnet....för ingrid ville, hon vill alltid ut och springa och hoppa!
Och Måns var med sina fotbolls polare i Malmö, men Karl fick vi dra ut...
Tja....själv är jag uppvuxen med utflykter i Småländska Skogarna på Söndagar...och ja...jag måste väl erkänna att mina föräldrar fick även de dra mig ut på deras skogs promenader!
Jag var sååå lat....
Men iallafall, vi hade en underbar em i Bokskogen.
 
Louis Vuitton!
Ja visst! damp där ner en inbjudan till den nya butiken som öppnats i Köpenhamn.
-"för lång och trogen tjänst"...
Inte för att låta sån....men jag minns mitt första Väsk inköp på LV i Paris.
Sommaren 1999, då jag hela våren hade sparat ihop till min första LV väska! En Alma.....som jag har kvar och inte för mitt liv kan sälja.
Juli 1999 i Paris.....Vi stegade in....efter 1 månads surf semester  i Biarritz...Nils och jag....jag var Gravid med Måns (vilket jag inte hade en aaaaning om) solbrända med surfshorts och flip flop.... och personalen, som alltid, lika proffsiga och vänliga plockade fram den fina ALMA jaf hade drömt om.....
 
Jag åkte över till K-hamn ef lunch i fredags med Ingrid och hade liten egen tid med henne och lunch innan Karin kom över.
Den nya butiken var fin och stor!
Genomgående MOET och snittar, så efter 3 glas Champagne var både jag och Karin rusiga.
Efter spontan köp etc så käkade vi Dinner på Café Europa och åkte hem rätt sent, ja det blev sent för yr hönor som vi är, hoppade vi av på fel station....
ja, det en annan history!
 
Lördags kvällen spenderade vi @ Carlbergs Place på Vellinge Väster!
Robban bjöd på en 4 rätters Dinner af Splendid!
Hummersoppa med Champagne, Rösti med Klaixrom, Wallenbergare på Älg potatismos sås rårörda lingon svamp och sås med Grave Vin från France och Vanilj pannacotta med Hallon fr Hallongården.
Gud så deilkat!
Vi chillade i A & R säng, allihopa och låg o snackade!
KIllarna spelade X-box och Tjejerna I & I lekte o spexade runt som vanligt!
TNX! Anneli & Robban! 
Så Mysigt!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0