Ledig och med mkt tankar... TiS 2/10

Idag har jag varit L E D I G!
Mkt tankar och inspiration jag får då...
Samtidigt blir jag sååå trött, så trött att jag kan somna lite varstans, som på Ingrids ridning tex..
Det är väl som jag slappnar av, annars fungerar jag som en duracell kanin.
Små upptäckter, små tankar, funderingar som sker när jag är ledig och som jag vill dela med mig.
Och tex skriva om....
Som i morse i närbutiken när jag hade en liten konversation med kassörskan ang hennes jobb och lön etc.
Och jag ärligt säjer till henne att jag tycker det verkar mysigt att jobba som kassörska och sitta lite i kassan och dra lite ean koder.
Då skrattar både hon och praktikanten (som oxå var med i konversationen) och fnyste lite gulligt åt mig.
Ja, och då får jag försvara mig:
-Nä men jag skulle väl inte passa kanske, jag pratar för mkt och kan inte passa tider och är lite förvirrad!
-Nauew...så gulligt, tycker de andra 2.
och eftersom jag är så snäll och är en "inte- bry-mig-inte -hänga- upp -mig- på -saker" människa.
Packar jag ihop mina varor och skrattar med kassörskan och praktikanten åt mig själv!
Och går ut därifrån och har glömt allt så fort jag hoppat in i bilen.
 
I Lördags hade vi Starkner Dinner här hemma.
Mamma hade fixat världens Bästa Lammstek med Gräddig rotfruktsgratäng och rödvinssås.
Matilda och Kette skaldjurs och Kantarell Toast.
Siggan hade fixat vin och jag snorde ihop ett par Tosca päron och vaniljglass!
Kommer köra mer det där med "alla-tar-med-sig-hjälper-till-att -fixa-maten" grejen.
Det var verkligen dunder skönt.
Jag kom hem fr jobbet (trött ef Långlördag och tjej middag kvällen innan), möttes av en vitlöksdoftande lammstek i ugnen, jag fick ett glas in i soffan och kunde verkligen slå mig ner och prata med Vivi b.la.
Det jag gillar med min familj och mina syskon är att vi alla ÄLSKAR mat och speciellt Mammas Mat.
Vi gillar vin och vi kan festa ihop.
Sitta och snacka och mysa!
Vivi är helt bedårande och såklart somnade hon tryggt i äldsta Moster Johannas famn!
Ingrid var helt betagen i henne och även killarna tyckte det var mysigt att hålla Lill-kusinen!
En mysig Lördags kväll!!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0