Gillar Vardagen.......känner igen sig i barnen..och en Onsdag 10/10

Idag gillar jag Vardagen!
Verkligen!
När man kommer hem i tid alltså.....
När barnen (Ingrid) får ta med kompis/ ar hem och L e k a....ja de springer runt på trädäcket, hoppar och bygger hinder och smackar och skriker hoppla och mede linjen o sånt....som jag inte förstår mig på:)
Gillar Vardagen när jag kan vika lite tvätt, kolla lite FB, slänga i en tvätt....när jag har handlat och kan lugnt o sansat plocka ut ur kylskåpet och laga evinnerligt GOD husmanskost till musik som Lounge music och till o med ta ett glas rött....(Ooops!).
Skicka i väg pojkarna till aktiviteter utan massa tjat och skrik....utan metodiskt och med ett "härligt samarbete".
(lite överdrivet det där sista)....
 
Ingrid är som sin Mor, fast värre.
Jag har alltid o kommer alltid kunna bajsa helt naturligt etc etc.
Jag tvingade min/a kompis/ ar sitta i trappan mittemot  ca 10 m fr vår toalett när jag var liten.
Där satt jag o godan ro och småpratade och tryckte lite....
Inget jag lärt min Dotter, inte.....
Men idag när jag hörde tjejerna små prata så undrade jag vad som pågick.
Där sitter Ingrid med ytterskor och fleece på toaletten medans 2 av hennes kompisar tvingas stå 1-2 meter från henne och typ....ja ....hålla henne sällskap.
Jag tycker det e Underbart!!!!
 
Karl, min Karl, min fina lille Karl.
Nä, jag får inte så ofta med honom på bild.
För antingen spelar han eller så tvingar han mig till att skriva på en massa kontrakt om jag överhuvudtaget ska få med honom på bild, smart och affärsman som han ÄR!
Vi är lika, säjer dem....till utseendet, nej det gillar han INTE att höra!
Näsan med fräknar är det största kännetecknet!
Han har lagt Hockey på "is" ett tag o kör nu tennis 2 ggr i veckan och även Bandy (som han ÄLSKAR) 2 ggr i veckan.
Värsta grymma killen!
Vet du Karl, Jag Älskar Dig!


Kommentarer
Viktoria

Ha ha ha. Du är ju bara för underbar!!!!

2012-10-11 @ 09:42:53
URL: http://fluffymolntuss.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0