Kidsen......Ons 28/11

Lite funderingar och konstateringar:
Nils har ju varit i Sthlm o jobbat i veckan.
Och jag har nästan...jobbat heltid men fixat Livet ändå.
Pojkarna har hämtat Lilla syster och lekt med henne (ja faktiskt) tills jag kommit hem och på vägen hem hämtat upp advent ljusstakarna som varit på villo vägar o sen handlat.
Väl hemma har vi fixat med läxorna och lagat mat och ätit ihop.
De har cyklat/ åkt buss till sina aktivieter och tja...det funkar rätt bra att vara ensamstående.
Inte ekonomiskt men ändå.....:)
Storebror har hjälp Lille bror med läxan, som inte Lillebror vill.
Men Storebror, han har även planerat för hans innebandy karriär, och uppmuntrar han till MER träning och gett han tips.
Lillebror har cyklat till sin tennis (nu mitt i natten känns det som ) och Lilla syster har velat följa med.
Oansvariga Mamma, kan det tyckas.....men det är nära till tennis hallen samt cykel väg.
När vi sen möttes i dörren alla 3, så hade Lilla syster Storebror K munkjacka under sin jacka och hans träningsoveralls byxor på sig, ...själv kom han i shorts och tennis skor.
-Jag var så orolig att Ingrid frös, så hon fick låna mina byxor o extra tröja!
Amen....så gulligt, det känns som man lyckats lite ivarje fall.
 
Sen det här med Tävlings Människan!
Nej, jag har ALDRIG varit en Tävlings människa och kan inte förstå att man kan bli arg el sur över att förlora.
Det verkar vara så jobbigt bara.
Min äldste, han är en T Ä V L I N G S Människa!
I skolan verkar det vara en "ful läggnig" att vara tävlings människa.
Ja , jag förstår grejen med att andra kan känna sig dåliga o överkörda.
Men.....
Ibland kan jag bli lite irriterad....
På typ sånt i skolan....
Varför ska alla vara lika, det ska vara lika för alla!
Det är bra att ha höga mål och ha viljan!
Det är bra att sträva efter alla rätt på prov...tills det kommer till idrott.....
 
Jag som inte var en sport tjej eller ÄR en tävlings människa struntade blankt i om det "toppades" lag eller de bästa fick spela final.
Nej, jag hoppade brevid o hejjade eller sjöng o dansade i mål el nåt....
Men jag kan förstå Tävlings människan som blir vansinning när det förloras i en final för det inte ska "toppas" i laget.
Men jag som Mamma måste förklara.....
Ja, i sport vill man vinna!
Förstår inte själv när jag babblar på
MEN......i skolan är det såhär....
-Inget är på liv eller död....
-i skolan så spelar det ingen roll vem som vinner!......
-Alla ska få spela.
-Alla ska känna sig delaktiga och känna sig duktiga.
Herregud! Min äldste har alltid strävat efter vara bäst i sport, han gick ju när han var 9 mån!
Jag gillar OLIKA och jag gillar att vi alla är OLIKA och JAG VET,.....for sure... att ALLA har NÅGOT gott i sig!
Det här med kids x 3, ojojoj....vad det är knepig ibland.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0