Fin besök Torsdag Em 15/11

Min Morfar och Inga bor som sagt i Höllviken.
Och det har de gjort sen jag kan minnas.....
Och gifta har de varit sen jag kan minnas.....
Jag har tillbringat många somrar i Kämpinge, och Jular och Påskar i Höllviken.
T om har jag tillbringat semestrar i Dubrovnik (Jugoslavien) med Morfar, Inga och Ola (min Morbror).
Tänk att jag var en sån där unge som kunde följa med hur som helst.
Inte för att det var "hur som helst" att följa med Morfar och Inga.
Men jag tvekade inte ens. Jag kände mig såklart trygg.
Men jag kunde följa med kompisar i vecko vis utan att tveka.....
Inte visste jag då....när jag sprang på stranden i Kämpinge som 7-8 åring att jag sen ca 30 år senare skulle bo i Vellinge.
Tillbringa sommar-dagar i Kämpinge med omnejd.
Inga och Morfar har varit fina förebilder för mig, jag har lärt mig mkt av dem, speciellt Inga.
Tyvärr ses vi inte så ofta längre......MEN idag i eftermiddag hade vi en liten Date här hemma tillsammans med Farfar Ingemar.
Det var så mysigt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0