Torsdag Kristi Himmel 17/5

Igår em ringde Ingrids fritids fröken och berättade att Ingrid hade krockat med en annan flicka på gungan och spräckt läppen, blodet hade sprutat, barnen hade gråtit medans Ingrid låg på golvet och var yr!
De fantastiska Fritidsfröknarna hade såklart kört henne till Vårdcentralen, 2 st! en som körde och en som satt med henne bak.....ja, visst det kanske e självklart men jag tycker ändå det är fantastiskt snällt och proffsigt.
Jag och Måns slängde oss i bilen, vi var på väg på utvecklingssamtal till Måns....
En liten skadeskjuten fågel låg på en brits på Vårdcentralen.....blodiga kläder och tårar som rullade ner för kinderna.
Jag kände mitt Modershjärta bulta för den lilla fågeln....ge henne  all kärlek i universum och lite till  och skydda henne från allt ont!
Läppen var spräckt men behövdes inte sys, däremot bar jag in henne till Tandläkaren som ligger vägg i vägg.
De tog emot oss med öppna armar!
Röntgen gjordes...och ja...hennes nya Vuxentand är lös....kan bli brun...etc
Men...den kan sätta sig igen och tiden får utvisa vad vi ska göra om tanden blir brun.
Lilla Lilla Ninni!!!!
Måns var skärrad och ja hela familjen ville ta hand om henne <3<3<3
När vi kom hem fr Vårdcentralen hängde en påse med present på dörren och meddelande skickades till mig som undrade hur den "Lilla" mådde......så fina människor!
Jag, Karin och Anneli var ute o käkade på LemonGrass i M-ö igår.
Vi satt från kl 19.00 till 01.00 och bara pratade och pratade...Vi åt gott och drack gott och ja det var bara sååååå mysigt! Så himla mysigt var det!
Härligt med fina vänninor...å vad jag uppskattar det!
Idag har Måns spelat Match i Klagshamn, cup.
Nils har varit med. Måns fick Rött kort efter ha sprungit utanför straff området, försökt rädda bollen och fällt 2 mot- spelare....
Han bara tog av sig tröjan och målvaktshandskarna och la det på planen...gick av planen lugnt och stilla.
Men han räddade ett mål, och efter han gick av planen blev det 5-0 till det andra laget.
Så nu får han stå över en match på Söndag, tränarna är kanske inte sååå glada, men Nils tyckte det var ett bra beslut av Måns, så han får stöd hemma :)
Ingrid o jag hade Världens mysigaste morgon....det var bara vi 2.( Killarna var som sagt iväg).
Vi åt frukost i sängen och låg o kollade Web tv....."Middag hos Hanna och Amanda" ....såklart!
Våra favoriter!!!!!
Sen gosade vi till 11.30 och har sen chillat hela dagen.
ingrid ser ut som hon har "botoxat" läppen överdrivet mycket, men hon repar sig, och jaaaa......härlig Dag!
Nu.....Lyx Middag med hela familjen! (inte diet precis).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0