Söndag 8/1

Tiden går..
I början av veckan var jag ett vrak så trött o utarbetad kändes det som.
Men nu känns det som jag har sovit igen mig själv liksom...har varit ledig sen i fredags och det har ju  varit skönt.
På Trettondagen hade vi vår årliga KALKON MIDDAG som vi alltid avnjuter tillsammans med fam Schilow-Sandell, Nyqvistarna har fått vara med på senare år och i år bjöds det även in syster Matilda och hennes underbara Kettil, som ALLA tycker är såååå trevlig och mysig (såklart jag och Nils oxå).
Jag hade köpt 2 kalkoner detta året på 4 kg var och det var nätt o jämt att det räckte.
8 vuxna och 8 barn!
Vi hade det jätte trevligt och mysigt, till efterrätt hade jag fixat 80 tals desserten...Tosca päron!
Nu serverade jag det i små portionsformar och glasskulan i en liten skål på fot brevid, gott var det iallafall :)
Matilda och Kettil sov över och vi hade en lååång frukost på 2 timmar!
Igår, Lördag chillade vi....vi plockade undan julen, och GUD var skönt det alltid känns.
Granen barrade som bara den....och Nils ilska kommentar varje år han släpar ut den barriga granen genom huset:
-Nästa år ska vi F-n i mig INTE ha GRAN!
In your dreams....tänker jag:)

Idag så hade Ingrid bestämt med Syssling Matilda i Skanör att vi skulle åka till hennes häst och prova rida och kolla in stället liksom.
Jag trodde Ingrid hade glömt det....men ICKE igår förberedde hon mig:
-ÅÅÅh Mamma! Vad jag längtar tills i morgon....då ska jag till Matilda och hennes HÄST BRANDY!
Så det var bara att köra ner på ett litet studiebesök...på ngr timmar.
Ingrid fick både rida, rykta och fixa och dona.
Det var riktigt trevligt där nere i Skanörs fina ridklubb....Christina, Nils kära kusin har oxå häst och det var riktigt mysiga timmar där nere....TACK!
Imorgon bär det av till Kalmar för att fira Nils FAR, Min Svärfar och Barnens Älskade Farfar som fyller 75 år!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0