Lördag 14/1

Jo...jag skulle vilja kunna mer om Kost och att äta nyttigare...eller skulle jag vilja det!?
Jag är egentligen helt ointresserad av det, och det finns inget osexigare än att prata om vikt....
Jag tränar oregelbundet...har aldrig tränat i hela mitt liv (ingen sport) men inser såklart att det är JÄTTE bra, och ja, jag känner att jag känner mig både piggare och starkare och fräschare när jag går/ springer på mitt band på gymmet.
Men att prata vikt.....3 kg hit eller dit...vem bryr sig!????
Jag vet knappt var kolhydrater eller kalorier är, vilket är vilket och vilket ingår i vad!????
Skämta med mig om alla dessa metoder som tex LCHF....vad är det egenligen!?
-Oj, nu är jag sååå duktig, nu har jag min LCHF frukost och är sååååå fräääääsch.
Jag är oxå  jäkligt fräsch även ifall jag äter mina "rostisar" med honung och oboy.
Low carb, raw food, detox eller botox!???? Vad betyder detta????
Har precis lärt mig GI...det är väl att man får äta allt utom potatis, pasta och bröd.
PRECIIIIS det som jag gillar bäst, potatis, pasta och bröd.
Det är väl därför man blir "fet" om man äter mkt pasta, potatis och bröd...som ett STRAFF.
Det är STRAFFET! Inte för mkt av det goda! som med allt annat :)
ERKÄNN att det inte är lika gott att äta en köttbit men typ sallad (el ex.coucous...det kan jag inte äta utan att spy, vad ÄR det liksom) som en köttbit med potatis eller pasta i ngn form och en sås av ngt slag
Jo på sommaren på sommaren...då är det jäkligt fräääääscht, men inte en Fredag, Lördag eller Söndag kväll i JANUARI!
Nog om detta....Jag ÄLSKAR mat och all sorters! och kommer aldrig mera i mitt blogg-liv skriva mer om ngt så osexigt och ointressant som om vikt!!!

Jag har en sådan cool dotter, tycker jag.
När hon VILL något så fixar hon detta, inget med det liksom...
Hon går på ridskola 1 gång i veckan och ÄÄÄLSKAr det!
Hon leker häst/ hästlärare/ Häst ledare/ Häst grupp.....m.m.m.m.m.
Hon har tjatat om att HON vill leda hästen på drop in tid som finns här på Åkarpsgården i Vellinge.
Leda en häst, som de äldre tjejerna gör, när ngn "icke-häst-van" liten tjej eller killar sitter på hästen.
-Ja, men gör det då, säjer jag, då får du själv ringa Klara (häst fröken).
Jodå Ingrid ringer upp Klara...
-Hur gammal måste man vara för att leda hästen? frågar Ingrid.
-Menar du på dina lektioner eller på drop-in? frågar fröken.
-På drrrrop-in (läs skånska)...
-Vill DU det Ingrid? frågar Klara.
-Ja.....
-Men om du får det för din mamma och pappa är det ok för mig, tycker Klara.
-Ok, då kommer jag på Lördag då, säjer Ingrid super glatt.
Det är klart att hon får tänker jag, hon ringde ju själv och fixade det.
Så idag är jag ledig (hur underbart är det INTE att  vara L E D I G en lördag), så jag och Måns körde upp med Lillan till Stallet.
Jag droppade av henne hos stora tjejerna (som hon tycker) 11-12 år och fick instruktioner.
Hon fick leda 2 hästar på 2 drop-in lektioner.
Hon var sååå nöjd och glad och stolt, hon FIXAR verkligen det mesta själv, hon är bara helt as-cool tycker jag.
För det är ju det man vill att sina ungar ska bli:
FÖRETAGSAMMA
SJÄLVTÄNDIGA
ÖDMJUKA
SJÄLVSÄKRA
COOLA
ROLIGA
LYCKLIGA


Kommentarer
Veronica

Ja vilken tjej! Så stolt man blir!

2012-01-15 @ 19:45:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0