JULEN i Hamburg 2012

Fösta gången vi firade Jul utomlands...kom jag precis på!
Och det var inte sista gången...
Vi firade som sagt JUL hos Nils syster Karin, Olaf och kusinerna Karolina och Henrik i Quikborn/ Hamburg.
Det var ett par ur mysiga dagar och vi blev ordentlig bortskämda av Karin <3
Jag lyfte nog inte ett finger.
Karin tyckte vi behövde bli lite ompysslade, sååå himla gulligt och snällt.
Det är inte ofta vi stressar ner, sover ut och sätter oss vi dukat bord vid Jul, men det fick vi banne mig göra hos Karin & Olaf, Lyxigt!
Vi hann med Julmarknad inne i Down Town, och är det ngt tyskarna kan, så är att ställa till med Julmarknad.
Sååå mysigt och stämningsfullt, vi bara gick och insöp all Julighet och köpte en massa gott att smaska på ....och dricka av... :)
Barnen har även de stressat ner och kort och gott är vi helnöjda med vår Tysklands Jul firande!
Alla barn var supernöjda med julklappar och även Nils och jag.
Jag är såååå nöjd och tacksam och fick sååå fina Julklappar!
Ja,....man är som ett barn lika uppspelt och förväntansfull!
TACK Karin, Olaf, Karolina, Henrik och Max för härliga mysiga dagar!!!!
Ett roligt avslut på Julfirandet i Tyskland var när vi åt Juldags Middag på en Tysk Väg krog längs Autobahn igår.....
Alla åt snitzel, jag kalkon med stekt potatis och säkert 1 kg rödkål!
Vi satt där typ ensamna på Vägkrogen, lite julmusik spelades ur högtalarna och ja.....vi skrattade sååå och tyckte det både var komiskt, roligt och mysigt på samma gång!
 
Idag har vi packat upp, städat ur "Skräprummet" köpt bäddmadrass m.m. och inrett rummet till ett fantastiskt välkomnande Gästrum med 120 cm säng, vacker tavla, skrivbord med mac data och ja...riktigt tjusigt!
Imorgon väntar Jobb och det ska bli kul det med !


Kommentarer
Anonym

riktigt härligt ju. så gulligt. det behövde ni inte. ett rum för oss. wow.Nauw!!!

2012-12-27 @ 00:10:23
halka på golvet på Mcdonalds

riktigt härligt ju. så gulligt. det behövde ni inte. ett rum för oss. wow.Nauw!!!

2012-12-27 @ 00:11:13
Anonym

nauw!!

2012-12-27 @ 00:17:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0