Tisdag 14/8

Nu är man igång igen...med jobb o allt.
Barnen börjar skolan på Måndag och det ska bli rätt så skönt.
Tycker sommarloven kunde va ngr veckor kortare (jaaa...hemsk Mamma jag är va!?).
Nä men 3 terminer eller 2 veckor påsklov och 2 veckor höstlov.
Barnen är ju bara såååååå trötta i mitten av höstterminen och hade behövt lite ledigt.
I början av sommaren är man så duktig som bokar in sina ungar på läger och cuper, fotboll, simning, tennis etc.....
Sen....är det precis som man i slutet av sommaren (efter semestern) inte har ngn som helst koll på läger o cuper.
Så när man själv börjat jobba känns det mest som, iallafall mina killar som är 10 och 12 år, mest dräller runt, spelar data o inte gör nåt vettigt alls....
Ingrid som är 7 och inte vill börja på fritids, henne får jag jaga barnvakt till och köra runt till höger o vänster......
Och INTE skulle jag och Nils ens drömma om att ha omlott-semester.....
Som om han skulle ha ledigt 4 veckor med barnen själv och jag sen 4 veckor efter det.
Ok, vi skulle fixa barnvakts problemet.
Men ursäkta....fy vad trist.
Vi 2 skulle nog gå under och skiljas.
VI MÅSTE ha semester ihop, ja det e ju då man har kul kommer varandra nära och blir KÄRA!
Ja, i vårt fall går 1:a veckan åt att klimatisera sig och bråka ihop sig sen.....sen är det hjärtan och blommor och bin!
 
Nu är ju iofs Karl på Hockey läger denna vecka i T-borg, fr klockan 07.30-17.00.
Förstå...... aktiv i 9 timmar (ja det ingår mellis och lunch) och allt verkar superorganiserat och bra!
Men han är ju mer än död på kvällarna och går mycket snällt o lägger sig.
Vi har fått ett speciellt måltids schema oxå, vilka tider och vad som ska serveras hemma.
Super! Karl, han trivs och tycker det e skoj!
 
Huset...det står stilla och jag får panik över allt som jag vill fixa, ja för nu kom ju Sommaren emellan efter flytten.
Det som kändes nästan klart i början av sommaren känns helt ofärdigt NU!
Konstigt att man kan få panik-känslor av det, förresten....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0