Söndag 4/9

Så var det September helt plötsligt!!!
Typ 1 månad sen vi kom hem fr France, helt obegripligt! 1månad!! Det känns som 1 år!!!
Det har varit klubbmästerskap här i Vellinge (Tennis), för ni som inte vet.
Nils kommer från en TENNIS-Familj!!! ALLA har spelat tennis (4 barn...fru och make).
Nils far, INGEMAR spelade i Davis Cup på 60-talet och var såklart en lovande tennisspelare!!!
Nu har Nils tagit upp sina Tennisgener och spelar i Vellinge TK, och Måns och Karl spelar även dem.
Så i helgen var det både dubbel/singel och generationsdubel.
Alla har kämpat, men tyvärr räckte inte hela vägen....Kalle fortsätter nästa helg...
Och att Nils inte är en tävlingsmänniska!??? det håller jag inte med om, han var skit sur när han kom hem igår och gormade o svor....
Jag har jobbat hela helgen....och inte varit till såå mkt stöd, tyvärr.
Sura miner fr hela familjen, ja det e jobbigt! Men vad ska jag göra???
Jag har lagat goda middagar, hyrt film (Sarahs key, bra!), tvättat deras matchkläder (hos svägerskan, vår tvättmaskin verkat ha ballat ur...).
Men det e svårt när den ena jobbar oregelbunden arbetstid, man har STÄNDIGT dåligt samvete!
Har "Pomp de Luxat" hela veckan, varit borta alla kvällar (utom en) ja,...det e helt galet det med.
Samtidigt som det är kul och är det "BRA" kvällar, så är det ju såklart extra kul/ bra!
(tack! Caroline, Jessika, Maria och Anna!).
Vårat liv går liksom i 120 och det är så mkt man ska hinna med.....och en massa extraprojekt, typ livsviktiga med Hus-bygge etc etc...
Önskar man hade MER TID! Och mer positiv tid! Men det har man ju inte, så det är bara att köra på.
Denna vecka hoppas jag blir lite lugnare, men nu kom jag precis på att det blir den inte, Nähä......
See you soon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0