Söndag 30/10

Lite Glamour i Vardagen GILLAR jag! (Gilla-knappen alltså!!).
Jag gillar faktiskt att arbeta och typ "göra rätt för mig"...är uppfostrad så..
Likaväl ÄLSKAR jag lyx och Glamour! Det lilla x-tra! Men vem gör inte det!?
Men det där med lyx/ Glamouren kan såklart missuppfattas av MÅÅNGA!
Att gilla LYX är lika med att man är JÄÄÄÄTTE rik, enligt vissa.
Och det är jag ju INTE, jo rik på lycka och kärlek såklart! :)
Jag tycker det handlar om prioritering/ kontakter och intresse!
Likaväl som jag tycker många KLAGAR på alla andra runt omkring, är det inte på kändisar eller politiker så är det på människor runt omkring deras omgivining!
Jo, det är klart jag klagar och snackar skit, men jag menar inte så illa....det gör jag inte!
Nästa dag kan det vara glömt eller inte så viktigt!
Och mitt LIVS motto är att ALLA MÄNNISKOR har ju faktiskt ngt gott i sig eller ngt ROLIGT och värdefullt!!! Såklart!
Kan låta "cliché artat men så tycker JAG!
Sen gillar jag inte orättvisor!!! Det är nog det värsta jag VET!
Det var min lilla tanke idag..

Nils har varit i Sthlm i helgen på kurs!  Med Kurt, nä...med hans kollega Fredrik, Ljussättnings-förkovring!
Jag har varit hemma med barnen, jobbat och haft det lugnt! :)
I Fredags var jag i Köpenhamn.
Jag blev bjuden på Champagne på Louis Vuitton butiken av butikschefen K, som jag för övrigt känner.
Så vi slog ihjäl en timme på LV med Moet och lite skvaller :)
DET är lite LYX i min Vardag....
I Torsdags fyllde jag min lilla bil med typ 5 sopsäckar, målarburkar, mattor, papper, gardinsstänger...som sagt FULLPROPPAD! och körde till Tippen. Huset måste börja tömmas!
DET är jobb det! och det gillar jag! Tippen tur och retur på 1 dag!  Kontra LOUIS VUITTON alltså....

Sigge-Liggan sov över i Lördags och vi hade en mysig Lördags kväll med god mat, vin och ÄLSKLINGS-programmet "så mycket bättre". Jag tar tillbaka ALLT elakt jag sagt om Tomas Ledin, för han äger just nu!
Med hjälp av Laleh och Timbuktu!!!!
Och så avslutades Söndagen med ett besök av Jenny, fika med avhandling i allt som har med kläder/mode/ smycke/inredning att göra på Vindåkra :) KRAM JENNY!
Nu ska jag och Lillan hämta storebror Karl på G.a Väster, han har sovit över hos Moster Matilda och Kettil, och blivit...som vanligt...så ompysslad av dem :)


Kommentarer
Anonym

Ditt liv är fyllt med det mesta och det skall du vara stolt över....

Tycker du är en underbar människa..

Kram

2011-10-31 @ 12:31:26
johanna

åååh TACK! till denna person! Vem du än är!

//

Johanna

2011-10-31 @ 13:32:10
eva kruuse

det var jag här runt hörnan trodde mitt namn kom med :)

2011-10-31 @ 17:50:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0