Tisdag 22/11

Jag....JOHANNA
Ibland är det rätt så ok att vara MIG, ju äldre man blir ju mer nöjd eller kanske inte nöjd men ju mer accepterar man sig själv   och tycker faktiskt mer om sig själv.
Men ibland är det helt galet att vara...MIG...JOHANNA!
Som imorse........
Jag tror att jag och LILL BABS är de enda mammor som kör sina barn till skolan, i morgonrock!!!
(Har faktiskt skrivit om det i ett annat inlägg för ngr år sen).
Jag skjutsade Ingrid imorse till skolan, som sagt i morgonrock...typ...naken under ingen bh, bara mina "sov-korta-shorts", trampade ner mina fötter i gamla nertrampade gympa dojjor och svängde upp mitt (rätt så otvättade) hår i en knut...
-Hejdå Ingrid! skrek jag och satt kvar en liten stund för att se henne springa in genom skol-dörren.
Ute var det ju svin kallt, så det var imma på rutorna och jag hade ju inte fått upp värmen i bilen, precis.
Jag försöker följa henne men ser inte henne så jag backar bak bilen och SÅKLART backar jag ju på en annan bil!
Knack..Knack....Hör ngn knacka på min bil, vevar ner rutan....
-Du! vi får nog kolla min bil..säjer en lite smått irriterad Mamma.
-Njaaaaaaa.....jag.....
Det är liksom bara att hoppa ur bilen i min morgon-mundering, gå runt bilen, kolla in, huka sig ner, syna, små prata lite samt byta telefonnummer.....m.m. m.m.
Under tiden passerar såklart en MASSA MAMMOR OCH PAPPOR förbi mig, ja....hela parkeringen är ju full av bilar, Mammor, pappor och barn!
Jag hejjar på jättemånga Mammor och Pappor och när "Mäklaren" kommer förbi och frågar snällt..-om allt står bra till!?
Känner jag att detta är: -SOOOOOOOOOOOO MEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!
Skrattar åt mig själv hela vägen hem, skakar på huvudet åt mig själv.
Jag tycker faktiskt det vore super roligt att vara gift med MIG, så galna grejor jag gör.
Och då ska vi inte tala om vad jag gjorde igår kväll när Ingrid var hungrig för hon bara hade petat i maten...
Det tar vi en annan gång, känner att det blir LITE för mkt nu för er, ni kan ju tro jag är galen på riktigt :)


Kommentarer
martina

Hahaha härligt! Skönt att man inte behöver vara piffig och fixad för att lämna barnen, dock räknar man kanske inte att behöva visa upp sig i den "outfiten"...

2011-11-23 @ 17:36:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0