Söndag 8/5

I Torsdags gjorde min lilla Dotter sin 1:a Modell fotning Utomlands :)
Jaaa...ett antal här hemma i Sverige har hon ju hunnit med.....
Helsinki var destinationen och det var ett jobb för bastu-ar...så det var ju passande att fota i Finland.
Jag fick ju följa med som sällskapsdam, och för en gångs skull, luta mig tillbaka i soffan, bläddra i tidningar, bli serverad kaffe och mat och som sagt fick reda på MYCKET om bastuar m.m.
Detta företaget säljer till Sverige, Danmark, Norge, England och USA.
I Finland har 90 % av alla hushåll bastu, om man bor i en lägenhet har man en gemensam som man har sin speciella tid, ungefär som en tvätt-tid.
Jodå, man bastar varje dag i Finland, man läser till och med läxorna där inne, och mkt annat oxå :)
Vi har ju en bastu här hemma och det var prio 1 för Nils när vi renoverade vår ovanvåningen här hemma.
Nu har vi ju en pytteliten i anslutning till toaletten, samt inglasad. Och Bastar, det gör vi faktiskt ofta här hemma.
OM...vi ngn gång ska flytta så ska vi ABSOLUT ha en bastu på nästa ställe!

Nog om bastu-ar.
Ingrid var såååå duktig, så duktig!
Hon blev uppassad som en liten primmadonna, serverad med mat, godis, läsk .......
Hon var helt klockren och kände sig helt komfortabel i situationen....men som jag sa till "teamet".
-Jag hade ju inte åkt hela vägen till Finland, gå upp kl. 05.00 och dra iväg min lilla 5-åring!
O M .....jag inte kände mitt barn, jag V E T att Ingrid klarar sånt här och att hon vill!
Teamet var för övrigt helt underbara...."Låtsats Mamman Freja och Låtsats Pappan Melker", fotograf, stylist och kunden.
Hon charmade alla, såklart! och fick HÖGSTA betyg av alla! (till och med agenturen ringde dagen efter och berömde).
Men på hemresan slocknade hon och sov hela resan hem!
Vi blev hämtade av Pappa, och storebrödrar klockan 21.00 på kvällen.
Och vi hann inte sätta oss i bilen innan Kalle undrade:
- Var är alla pengarna du tjänade?
- Kan inte jag också få lite????
En mysig resa tillsammans med min lilla Dotter!!


Kommentarer
Jeanette

Hej! Tänkte höra vilken argentur det är Ingrid jobbar för/tillhör. Letar eventuellt efter en till sonen. Ska bli spännande att se resultatet!

2011-05-09 @ 11:47:21
Johanna

Ingrid är med i Sweden Models!

2011-05-09 @ 22:29:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0