Fredag 25/3

Oj Oj Oj! Nu har jag faktiskt lyckats i min lilla prövning!
Som jag skrev igår, så skulle eftermiddagen och kvällen gå i Harmoni-hetens Tecken samt MYS med barnen!
Vilket slutade i K A O S!
Vi skulle kolla på Måns tennis, strosa runt på Ikea, äta mat där samt barnen skulle få HUR många mjukglassar de ville!
Jag hade köpt Chinos till Måns samt drick-flaskor till Kalle!
Vi skulle sen avsluta kvällen i våra sängar  med film och milkshake.
Men....igår var barnen...ja, jag vet inte vad, men de var sådana Monster och fruktansvärda helt enkelt!!!!!
De bråkade, var bångstyriga, käftiga, otacksamma, ja, helt hemska helt enkelt.
Efter timmar av bråk, käft och tråkigheter, så bröt Mamman ihop.
Ledssen och super-besviken så blev det till slut dusch och läggdags på momangen!
Klockan 19.40!!!!!! ingen film! inget  MYS!
Barnen blev såklart ledssna och arga, men de förstod att jag menade allvar!!!!!
ÅÅÅH, vad det är tråkigt att vara så konsekvent, JAG VILLE JU OXÅ KOLLA FILMEN OCH MYSA MED MILKSHAKE!!!!!
Kände mej jätteledssen och undrade om det var fel på mig, dålig morsa, ni vet!!!!!
Imorse  när jag vaknade var pojkarna uppe, klätt på sig, packat gympapåsar (aldrig hänt Kalle!), ätit frulle och gick snällt och tyst till skolan, utan ngr som helt problem!
VILKA LAMM!!!!!
Kände faktiskt att jag lyckats med att markera! (inte för det var värsta straffet, men ändå).
Hatar att vara sträng Mamma! Men ibland är gränsen nådd!
Måns hade skrivit på Facebook: lägg ut denna på din profil om du älskar din mamma mest över hela jorden ♥.
Och jag hittade ett gulligt kort från Kalle från alla Hjärtans Dag!
Så nu är alla Glada och snälla igen (inklusive Mamman, som har hyrt filmen 1 dag till och fixat tacos och Mys till kvällen). Det behövs INTE mycket för att Mamman ska smälta i den här familjen (säjer min Man!).
Nils är hemma och jag känner verkligen hur mycket jag  ÄLSKAR MINA SMÅ SÖTA BUSIGA HJÄRTEGRYN!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0