Onsdag 23/2

Helt f-cking ledbruten är jag!
Idag är det BARA gnäll från min sida (obs! BARA!!!), jag måste få utlopp för min neg.sida oxå.
Inte bara glitter o glamour.
Imorse.......jag som vanligt stressar iväg, (kl.8.12 Kalle skulle vara på Fritids 8.15) för att hinna med bussen till skridskoåkning med fritids.
När jag kör hem från fritids, aningen lite för fort för att jag skulle få iväg Måns till skridsko åkning med polarna och Ingrid på Teater med dagis, så fick jag "en nära döden upplevelse" på riktigt!
Bilen slirar och jag är 1 cm från att köra ner för ett stup längs vägen.
Jag trycker ner bromsen och försökte väjja bilen, som i sista sekund vänder riktning och NÄSTAN...kör in i mötande bil.
Hjärtat i halsgropen och jag blir helt skärrad!
Ringer Nils och gråter lite....
-Höll på att dö! Jag höll på att köra ner för ett stup!!!
Varpå Mannen svarar:
-Finns det STUP i Vellinge!?????
Blir så j-a förbannad att jag slänger på luren!
PANG!
När jag sen ska stänga på jobbet, halkar jag i trappan ner till lagret (galning som jag ÄR), slår i mitt knä (som typ är krossat sen i somras från incidenten i France), och slår även i armbågen!
JAha....inte mkt att gråta över.....tänker jag....tänk på i morse!
Låser och tänker köra hem!
Startar bilen som inte går att starta! SÅKLART!
Har en telefon som SÅKLART inte fungerar! Lånar telefon hos schyssta Bageri-cafeet killen, ringer Mannen som är i M-ö för att lämna Måns hos kompis.
-Jaha! Du har väl tappat nycklen i marken! säjer han.
-Men jag har inte tappat nycklen i golvet! Jag lovar! Den har legat i min ficka, JÄMT typ hela tiden!
-Ja, jag kommer......
Sitter och fryser i bilen.
Mannen kommer som en "Bil-Super-Hero" (tycker han själv alltså).
Lägger sin "Super-Hero-Car-Hand" på bilen.....
-Batteriet! Baby!
-Jag sa ju det! Jag HAR INTE tappat nycklen i marken (Varför tror alla alltid det värsta om mig, att jag ALLTID slarvar!??????).
Jag och Mannen och killen från Bageri-Cafeét puttar igång bilen på Gustav AdolfsTorg, jag ber till Gud och trycker på utav bara helvete när jag springer igång den.
Tar i, ungefär som när jag födde barn! Jo, helt ärligt! det tänkte jag på........
Kör bilen hem och är sååå tacksam att den iallafall gick igång.
Nu ligger jag här i soffan och har så ONT i knät, i armbågen och mina axlar ska vi inte tala om.
Fy Fan! vad jag är Ledbruten! Känner mig som en gammal människa i en 38 1/2 årings kropp!
JAG.....om nån skulle behöva 1 veckas sol och värme!
Är helt enkelt knäckt!
LEDBRUTEN OCH NEDBRUTEN kan man lugnt säja!


Kommentarer
Toia

Vilken skitdag. Slår alla rekord. Hoppas att du har det bättre idag.



Kram

2011-02-24 @ 21:46:47
URL: http://fluffymolntuss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0