Söndag 3/10

Kalle, han har inte haft kalas på 2 år (hemska mamma och pappa!)...han kommer få men för livet!
Så ni kan ju tro att han har tjatat i år, om kalas...på Laserdome, Big bowl, andys lekland...ja alla "såna där" institut.
Jag är faktiskt motståndare till "såna där"kalas på hysteriska ställen....
Så vi har ju prompt sagt NEJ!
Springa runt i mörker och skjuta på varandra...-Då ser ni ju inte ens varandra! förklarade jag för Kalle.
Till slut ringde Charlies mamma till mej, och undrade om inte Kalle och Charlie kunde ha kalas ihop!???????
Ja, kunde jag säja NEJ!?.....NEJ!!!
Big Bowl, bokat och klart.
100 kr per barn...hela klassen samlad....bowling, dunkande disco musik, hamburgare, läsk, disco, 1000 paket!!!
HYSTERISKT!...lindrigt beskrivet.
Jag var helt över-nervös att tappa bort ngt barn....det var ju JÄTTE mkt folk och flera andra kalas.
Vem var vem? Vems mamma och pappa är mamma och pappa till RÄTT barn?
Jag känner ju inte igen alla!
Nils som ALDRIG varit på ett föräldramöte och har svårt att känna igen folk,  stod där i chocktillstånd, förstelnad och försökte para ihop rätt mamma till rätt barn.
Jag blev nästan stenad av bowlingklot, antastad av pommes frites, fick hålla reda på en utslagen blodig tand, trösta ett barn, jaga ligisterna som sprang runt i den mörka disco dunkade dimman som lekte kurragömma.
Kalle, han var nöjd som en speleman, och det var ett gäng underbart gulliga 8-åringar!
Och...annnars gick allt strålande bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0