Måndag 4/10

10 Saker ni INTE visste om mej:

1.
Älskar, fullkomligt ÄLSKAR ost och honung, på scones, skorpor, rostat bröd, kan smälla in mej 8-10 st på en kväll. Kan nästan bli manisk över detta...

2. Är tyvärr en tidsoptimist! kommer ALLTID ngr minuter försent, skäms över detta missbruk, men även ifall jag har  gott om tid, så kan jag trycka
in ngt annat emellan, så det alltid slutar med att jag ändå kommer försent!

3. Har INGET,...och då menar jag INGET som helst lokalsinne.
Har numera med mej telefonkatalogen, som jag för övrigt tycker fungerar som en riktigt bra GPS. Är däremot en fena på att känna igen människor, siffror etc. Men har jag verkligen varit på rätt plats på rätt tid?

4. Igentligen har jag alltid hatat sport...tills mina söner började intressera sig för Fotboll, Ishockey, tennis, skate och surf...b.la. Hade 2:a i gympa.... H
ar ALDIG vetat vad ngn sport-kändis hetat, tills NU! NU..vet jag allt och är rätt så engagerad!

5.
Är INGEN trädgårdsmänniska, ser inte skillnad på ogräs eller blommor.....alla blommor dör och jag ser inte ens hur ful vår trädgård ser ut.

6. Har alltid blivit kallas "JOJO" av mina "kompisar från förr"....Min man kallar mej ibland JOJJAN.

7. När vi flyttade till Malmö -94 hade vi terracotta svampade och LIMEGRÖNA väggar i lägenheten på Gamla Väster, jag studerade på Malmö Tillskärarakdemi (som var privat= inga studielån), sökte jobb som städerska på Hotel Tunneln i Malmö, men fick istället jobb som receptionist där, jobbade även extra på Hemköp/ Triangeln.

8. ÄLSKAR fast-food, fettiga såser, ostdrypande pizzor, rosa dressings hamburgare och så vidare...äter Mcd MINST 1 gång i veckan!

9. Är hypokondriker i perioder (seriöst) och går in på olika sjukdoms-sidor i dessa perioder, jättejobbigt!


10. Jag gick Teater-linjen på Gymnasiet och var VÄLDIGT intresserad av TEATER, från det jag var 8-9 år.
Var ALLTID med på Roliga Timmen och styrde och ställde......skrev och hittade på pjäser, musicals, cabareér och tvingade hela klassen (tillsammans med mina teater-kompisar) att titta och beundra oss!
Min högsta önska var att bli Skådis!




Kommentarer
Veran

Haha, Johanna jag har börjat lära känna dig. Du har en underbar personlighet! Urkul och alltid en massa livslust. Kram!!

2010-10-05 @ 13:16:50
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0