Måndag 25/10

Har varit ledig idag...men inte för man sitter still precis....
TÄNK om jag skulle haft ro till att exempelvis VILA.....ligga i sängen och kolla Glamour...
Nä...imorse var jag på vårt superseriösa SKK möte!
Gick sen en morgonrund i raskt takt (oj, vad moget det lät), hem och tvätta, vika tvätt, stryka tvätt, betala räkningar, jobba med Factorys webb-shop, paka in Tradera-paket...Tja, dagen gick tills barnen kom hem från skolan och dagis vid 13 -tiden.
Nu ikväll är det dags för Pomp de Lux i stan, Ingrid, min följeslagare hänger på.
För killarna är såklart upptagna.

Igår såg vi en så in i helsikes BRA film!
En film, som JAG VET är bra (fått Oscars osv) men som har legat åt sidan här hemma (om man säää så).
Igår kväll, efter Söndagsmiddagen och Saunan dukade vi fram "Gotte" och satte på filmen.
LIVET är UNDERBART (Life´s wonderful) av Roberto Benigne.
En helt fantastisk film, Tragi-komisk liksom.
Först undrade jag hur en film kunde vara komisk som handlade om grymma förhållanden i koncentrationsläger, men den var HELT underbar.
Hela familjen satt och grät, Nils, jag och killarna!
Alla vi var så tagna av filmen, och JAG kände att det var en fin film samtidigt som fick en att bli ödmjuk...
Hela dagen idag har de pratat om filmen och jag känner att barnen ibland måste se verkligheten (inte bara såpor, tecknat, glitter och glamour).
Vilket fall som helst måste jag verkligen rekommendera denna, ni kan låna den av mej!
KRAM och PUSS




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0