Måndag 10/5 Our days in Paris!

Åååh, vad vi gått!
Vi har säkert gått 3 mil i dagarna 3!
Vi har som mål att inte anlita taxi eller metro.
Men vad vi har sett och upplevt!
Som sagt....vi hade ju inte inbokat ngt alls och det har varit väldigt skönt.
Inga tider inbokade...
Detta är vår 5:e gång i Paris, men denna gång har vi liksom sett PARIS! Inside!
LOUVREN, SACRE COUER, TOUR DE EIFFEL, NOTTRE DAMM, LA CENTRE POMPIDOU!
Vi har ätit när vi varit hungriga, letat efter ngn mysig restaurang, fikat när vi varit sugna, skålat både i vin och i champagne mitt på soliga lunchen och shoppat när vi velat ha ngt fint!
Pratat, kyssts, planerat, skrattat, och självklart småtjafsats (det MÅSTE ju ingå i en kärleksweekend).
Hotellet är såklart under all kritik (nils är måttligt sur över det....det var ju jag som bokade det, tycker inte om att slösa på boende...tänkte väl att vi hade lika höga krav som första gången vi var här, för 19 år sen!!!!).
Nåja, vi har ju bara sovit där! Och det ligger väldigt centralt!
Paris är fantastiskt vackert, kulturellt och genuint.
Har hög klass på ALLT!
Nils är som vanligt när vi reser en OERHÖRT bra guide och orienterare!
Jag hittar typ INGENSTANS, fattar inte kartan och har noll koll vart vi bor, vart vi ska äta eller vart vi ska!
Nils har som vanligt...FULL KOLL!
Jag fattar inte hur han kan hitta så bra och vet PRECIS vart vi ska gå!
Han biter ihop när jag drar runt med han i alla butikerna, ibland följer han med,  ibland stannar han utanför.
Men på La Fayette fick han nog, när jag gick loss på barnklädesavdelningen med ALLA MÄRKEN!
Då satte han sig i baren och drack 4 öl!!!!
Så när jag var klar, fick jag typ lotsa ut en super glad och lycklig man!
På LV och Bonpoint var han mer intresserad! Imponerad av Bonpoint 6 showroom, fotade och höll på.
Ååååh vad vi behövt det här!
Och vilken energi och glädje vi har med oss hem!!!!!


Kommentarer
titti

Kära ni. Åh, vad roligt att höra att ni har det bra och kopplar av!!! Hoppas att allt har gått bra i Vellinge har inte hört något. Ska bli kul att höra mer när ni kommer hem. Stora kvällskramar Titti o Ingemar

2010-05-10 @ 23:28:52
Anonym

Gud så härligt!! Jag skrattar när jag ser bilden framför mig att han fått i sig 4 öl..Du är som jag, jag vill inte ens titta på kartan för det är lönlöst, jag försöker inte heller mig på att läsa kinesiska böcker..

2010-05-11 @ 09:25:59
URL: http://vackraveran.blogg.se/
karin

kul att höra ifran er i Paris.

Later underbart, lite avis..ska ocksa fixa en helg.

Visst är det konstigt och underbart att slippa leta efter barnen under klädhyllorna eller pa Louvren.

Tur att brosan har en sa vacker fru att titta pa när hotellet är sa fult.

kram karin

2010-05-11 @ 09:47:34
Toia

Låter ju som en toppenhelg!! Jag vill också... Har inte varit i Paris sedan jag var 14.



Kram

2010-05-11 @ 17:12:40
URL: http://fluffymolntuss.blogg.se/
eva

låter som en perfekt love weekend

2010-05-11 @ 22:28:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0