Måndag 14/6 Jag och marknader är INTE kompisar!

Mina pojkar (alla 3) var som sagt i Tyskland denna helg.
Måns för att spela Raddatz Immobilien -Cup i Hannover (återkommer säkert om det i annat inlägg).
Nils var SÅKLART med, likaså Farfar.
Farmor och Kalle stannade i Hamburg hos kusinerna, så jag och Ingrid har haft en lugn och skön tjej-helg (mer om det sen.......).
Iallafall...min kusin Malin (boende i London) och hennes amerikanska pojkvän kom på blixtvisit här Fredagkväll för att sen åka vidare till Halmstad för att gå på wedding.
Malin hade bett mej att boka frisör i Vellinge (för att få håret tvättat och lockat).
Hmr....tänkte jag...."Fancy-frisör" i Vellinge, vilken då liksom!?
Om man är van vid att gå på Toni & Guys i London eller Bumble´n Bumble i New York....ja, då finns det liksom inga alternativ.
Lock`n roll!!!!! Tänkte jag....namnet är iallafall lite engelskt!?
Malin (efter en sen vin-natt hos mej) försökte orientera sig fram klockan 9.20 på Lördagmorgon  till Lock´n roll bland
hysteriska karuseller och marknadsstånd på Vellinge marknaden.....
-Ursäkta! frågade hon sig runt på värsta stockholmskan....
-Var ligger frisören ROCK`N ROULA!?

Ja, hon kom fram till slut  och detta skrev hon PÅ SIN BLOGG:

Rock n roll eller var det lock n roll ?

Vi landade sent pa Fredag kvallen och tog taget till Vellinge dar min underbara kara kusin valkommnade oss med oppna armar. Hon hade sa klart fixat hel mysig middag i deras sa fina mysiga hus.. I love it.  

Jag hade latt kunnat sitta uppe och tjata hela natten. Pa morgonen smog jag mig upp i ottan for att ga till frissan. Jag virrade runt i Vellinge centrum och fragade 3 personer som alla forsokte forklara pa GROV Skanska (helt arligt jag forstar knappt vad dom sager) efter frisorsalongen jag trodde hette "rock n roll" den hette visst "rock n lock.. "(tror jag)


Ush jag kannde mig verkligen som en dryyyyyyg Stockholmare. Onskar ibland att jag kunde bre pa mer med min smalandska. Haret blev super kannde mig som Fanny i Anglagard nar folk kom in och fragade om jag var Johannas kusin fran London. Komiskt.


Maste bara svanga in pa ett sidospar, tjejen som fixade mitt har sa  att jag har en massa metaller i haret. Och nagonting ar det, det ar torrt som fnoske. Hennes rad var att kopa askorbinsyra pa Apoteket blanda med vatten och ha i haret. Tydligen jatte bra. Glomde sa klart att kopa med mig det hem.  Ar det nagon som har provat?



Kommentarer
Anonym

Underbart! Vi i Vellinge har alltid små husmorsknep...

2010-06-15 @ 20:34:12
URL: http://vackraveran.blogg.se/
Alexandra

Min dator hängde sig igår när jag kommenterade på det här inlägget, så kanske kom det inte fram? Och OM det gjorde det, så spammar jag inte (hihi), utan vill bara varna för askorbinsyra i håret!!! Bor själv i hus från 1927 med gamla kopparrör som fäller och gör mina ljusa slingor grönaktiga. Fick tips om att ha i askorbinsyra utspätt med lite vatten, och det funkade hyfsat men länade håret väldigt torrt och skört, så backa upp med rejäl inpackning efteråt, om du/din kusin testar.



Mitt husmorsknep är annars ketchup! Har en liten flaska Heinz i duschen och tar i håret i ca en minut innan schamponering :-) Det osar metaller i duschen och är kladdigt, men det hjälper faktiskt!!! Håret tar inte alls lika mycket stryk och ser lite extra glansigt ut, dessutom. Bonus!

2010-06-15 @ 23:33:42
URL: http://mammastrang.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0