Tisdag 19/1

Min man Nils har börjat träna tennis!....igen!
En kväll i veckan och det gillar han.
Måns är superglad för nu kan de spela far och son dubbel eller generationsdubbel eller vad det heter.
Nils HAR ju spelat tennis hela sin uppväxt och är rätt så duktig! (eller hur Erik?  och Ingemar??).
Men han håller ju låg profil och visar VAD han kan, NÄR han kan och NÄR  det behövs! Typiskt Niiiils!
Iallafall...ikväll när han kom hem så frågar ju jag GIVETVIS...jaha vilka spelar du med? vad heter dem?
ja, ni vet!
-Jaaaa, de heter...hm..Sverker nånting och sen de andra?.....????
-De har barn på Ingrids dagis och ngn barn på pojkarnas skola...!
-Amen! utbrister jag! Vilka dÅ???? Om de har barn på dagis MÅSTE du ju veta vilka de är!!!!!!
Efter många OM OCH MEN....jag menar verkligen MÅNGA OM OCH MEN! så kom JAG fram till att iallafall JAG visste vem männen och deras familjer var!
Ok, det visar sig att vi har barn på samma dagis och samma skola, TJA....de har väl gått tillsammans i sisådär 7 år!!!
Men det MÅSTE vara svårt på så kort tid att hålla reda på folk :)
Nils har under denna tid ALDRIG, säjer han, sett denna pappa,vet inte vem Mamman är,  har inte ens sett barnen!
Vi åkte skridskor tillsammans förra helgen! förklarar jag , men NÄÄ...det hade han ingen bild av!???
Jag säjer då det!
My Husband in a NUTSHELL!
Han vet ALDRIG vem ngn är, kommer aldrig ihåg namn......ja, han tyckte det var lite pinsamt, för det visade sig att de andra männen visste vem vi var.
Vi är så olika min make och jag.
Har jag en gång sett eller träffat en människa, så känner jag alldeles säkert igen den när vi ses nästa gång.
Jag VET ALLT! Namn, personnummer, skostorlek, favoriträtt, favoritställning.....nä ....fniss :)
Han är för rolig, Nils!


Kommentarer
anna hansson

Det läter som vår familj!

Kram

2010-01-20 @ 08:12:16
URL: http://annainreder.blogspot.com
Malin

Speach less :) det ar ju inte sa att vellinge ar storstads metropole heller. Ni har ju tre barn och borde kanna dom flesta foraldrarna... JA don tanker vall pa annat.

2010-01-20 @ 15:23:44
Anonym

Precis som hos oss! När jag frågar hans om det hänt något på jobbet, så berättar han vad han gör på jobbet..Jag menar ju om receptionisten legat med chefen, om städerskan porrsurfat eller liknande....hm VEran

2010-01-25 @ 07:33:07
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0