Tisdag 12/1

Det där med att sova i egen säng..
Det föll..
Ingrid somnade i vår igår kväll, helt ok! Sen la jag över henne i hennes säng, kanske för tidigt.
För när vi skulle somna så kom hon... och DÅ GICK DET INTE att lägga över henne igen.
Eller rättare sagt JAG/ VI orkar inte med en "scen" mitt i natten liksom.

Jaaaa....det dära 3:dje barnet, man har inte mycket ork över.
Positivt eller negativt!? Blir de ohysfsade, bortskämda småglin som ALDRIG fått ett NEJ eller en regel!?
jag kanske överdriver lite...
Men när Måns var 1 år kanske så körde vi ju med Anna Wahlgrens 3-minutersperioden...
(Anna Wahlgrens bok var MIN mammas bibel när vi var små :)
Ja, gud vad man skulle vara präktig! när ens första barn var litet...kokte egen mat som jag mixade och frös in i små smak-portinoner, inga salvor i rumpan, nej nej! utan jag sprutade bröstmjölk!!!!
Det var nästan tyg-blöje varning (nej, så långt gick det inte).
Han skulle sova ute MINST 1 timme varje dag, i solsken, i snöstorm!
Inget godis fick han heller förrän han var ngr år (GLASS åt han i och för sig varje dag, så jag vet inte om just den grejen var fulländad).
Inga farliga filmer/tv program fick han se. TV! förresten det fick han knappt se för den delen.
Och hur blev han!? fniss...
Med Kalle försökte vi väl  att vara lite "duktiga"  med.....
Han fick  typ sitta  i sin baby-sitter framför tv:n!
Han fick prova samma saker som sin 2 år äldre storebror! samtidigt!
Han åt både surfvax och svalde en 5 krona en gång och sprang bort på Singapores flygplats (det var LITE väl  scary).
Men men...hur blev lille KARL då?
Ingrid, hon har verkligen fått följa med....
5 månader gammal slängde vi i henne i en baby lift och flög över hela jordklotet och reste runt i 2 månader.
Jaja...hon äter ju bröstmjölk tyckte vi!
Hon är med på fotboll, tennis och ishockey träningar/ matcher / cuper och gillar det!
Hittar hon inte en kompis där så hittar hon på ngt annat!
Hon är alltid med sina store bröder och med deras kompisar och hon är nog kär i MINST 3 stycken av dem.
Hon somnar lite här och lite där, i en soffa framför idol, på golvet i sitt rum, eller på sin tallrik på matbordet.
Ja...och hon är ju världens mest ödmjuka och fina person som alltid är glad och positiv!


Kommentarer
Anonym

Känner igen mig. Precis sådär. Jag skulle vara så duktig med Victor och visa alla...Victor får inte en krona av sin pappa utan kommer till mig och viskar och är vänlig och vips så är han några 100 rikare. Hugo behöver aldrig pengar utan sparar och köper själv. Hedvig är charmig men som du vet med ett jäkla humör...4 vuxna i familjen som daltar med henne..kram

2010-01-13 @ 18:13:24
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0