Söndag kväll 31/1

Så har man varit ledig från sitt jobb....ja, alltså det jobbet man får lön ifrån.
Annars har man ju "jobbat järnet" här hemma...always.
Jag är helt slut efter en helg av körande, servande och serverande och curling-mammande.
Jo men vi tycker det är kul, det tycker vi och VISST: -allt för barnen!
Men man kan väl få klaga och gnälla lite...det ser ju ändå inte barnen (av vad jag skriver).
Måns och hans förtjusande MFF lag spelade cup igår, MOT 99:orna, gudomliga som de är, ja, det ÄR de, spelar de semifinal ev final om 2 veckor.
Tycker det är så duktigt mot killar som är 1 år äldre än dem.
Idag spelade de cup mot 00:or, alltså mot dem som är jämgamla... hans lag var ju uppdelade i 2 blandade lag.
Ett MFF lag kom 1:a och Ett MFF lag kom 3:a, så duktiga!
Måns var i med det laget som kom 3:a, och som i vanlig ordning var han helt ursinnig, förbannad. ledssen och förkrossad.
Kalle spelade match mot Limhamn idag och det blev lika 6-6, de kämpade på och det är SO CUTE att se de små 7-åringar åka skrillor så det bara visslar om det! Coolt.
Inrgid och jag bakade bullar igår, jag är usel på att baka men kanelbullar med recept från mjölpaketet, det är jag faktiskt rätt duktig på!
Vi bakade, lyssnade på Empire of the Sun, dansade och showade, ja, som tjejjer gör.
Härligt att få vara tjejjig med sin tjej....det är RÄTT så "killigt" här hemma med fotbollar och brottningsmatcher inomhus annars.

Imorgon är det jag som åker till STHLM på inköp (Ralph Lauren och Gant) och ev. andra personliga inköp (skulle bara behövt mer pengar på kontot :)
Det ska bli kul! Maria och jag bor på hotell till på tisdag.

Fick denna kommentar ikväll:

Kan du inte göra lite "dagens Johanna"? Du är en sådan inspiration. Nu vet jag att du säger: Nä sluta...Men jag menar allvar!Kram och njut av Stockholm...

 

Av härliga underbara Vackarveran.blogg.se (en väninna) OCH...jag säjer faktiskt inte Näää, sluta till detta.

Utan..hm...jo det var en rolig idé, ...rolig och rolig...så håller de flesta "bloggare"  på med.

Men jag ska nog fixa det.

Jag börjar Onsdag.

 

Appropå...köttbulle och makaron projeket.....ja, de fick banne mej det varje dag.

Måns var helt besviken Fredagkväll....-Nä, men du skämtar Mamma! Men si det gjorde jag INTE.

Det knäppa är att Kalle och Ingrid gladeligen mumsar i sig detta, dag som natt, måndag-Söndag...

Så jag vet inte rikitgt hur jag tänkt...hur jag ska fortsätta.?

För ÄTA, de kan dem, men inte varierad kost. Mest VIT mat....

Har ni ngt förslag???

Nä, nu måste jag sova och packa lite först.

GODNATT!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0