Söndag 10/1

Ja..det blev lite mycket bilder från igår, men det var bara såååå vackert, stämningsfullt och hur mysigt som helst!
Ljuset var så fint att jag var tvungen att fota!
Först och främst innan jag glömmer vill jag med min familj gratulera FAR, SVÄRFAR; FARFAR, GUDFADERN och ALLAS HERO!!!!
Ingemar, min svärfar är nog världens snällaste och godaste människa.
Han avgudar marken där hans 4 barn går, han beundrar sina barnbarn han skulle kunna ge bort hans hand för sina barn och barnbarn.
En "Ingvarson" i hans ögon, det är inte bara bäst utan enastående fantastiskt unikt och  mycket mycket, MYCKET värdefullt!
Det är en fin egenskap tycker jag!
Ingemar har lärt mej många fina visdomsord och de tänker jag på lite då och då.
Gårdagen var iallafall helt underbar.
Vi åkte ut till ängarna där b.la Ingrids dagis kompis med familj hade "byggt" upp ett litet "camp"!
Där åkte vi skridskor i det isande, friska, blåsiga men underbara vädret.
Nils och Måns tog sig en tur ut på havet,  (de hade mej sig redskap från Bellas pappa, ifall ngt skulle hända).
De var helt upprymda när de kom tillbaka.
Sen kom fler familjer och barnen spelade ishockey och lekte.
Vi grillade korv och drack varm choklad.
Bellas Pappa bjöd på varm choklad med vispgrädde med MINTU (mint sprit...ett himla bra tips tycker jag).
i 3 timmar var vi där och njöt.
Måns tyckte det var den roligaste dagen på länge länge....
På kvällen bastade vi, åt och drack gott och kollade favvo programmet **** på slottet!
Sen kollade Nils och jag "Låt den rätte komma in" , en svensk film av Tomas Alfredsson, hm.....inte så bra.
Idag har vi softat...bara 5 småkillar har rumsrerat runt här hemma.....
Måns spelade tennismatch, som han förlorade :(  inga tårar idag PUH!, men han blir sååå sur!!!
Julen är utslängd, det känns kalt här hemma, men rätt så rent iallafall!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0