Onsdag 27/1

Ja, ni får ursäkta att jag inte uppdaterar med NYA "up-to date" bilder...
Men va f-n, det går ju bara INTE.
Så som man ser ut nu!? I januari????
fet, finnig, fattig och ful! :)
Nä, jag var tvungen att drömma mej bort lite....bort från snöstormen (snö är inte alls mysigt längre......).
Bort från att frysa, nariga händer, torrt och färglöst hår, bort från bekymmer och el-räkningar.
TÄNK....för 4 år sen var vi i Australien!!!!
Jag var mammaledig med Ingrid, hon var 5 månader, Måns 5 år och Karl 3 år.
Vi hade på ngt sätt lyckats skrapa ihop...SPARA (med andra ord!, kan INTE förstå hur det gick till men men.....)
till en 2 månaders SEMESTER!
Vi bara drog (coolt det lät) men det gjorde vi faktiskt.
Stängde igen hus och hem, låste, sänkte värmen och lämnade nyckeln till kusinen.
Den 2 januari stod vi på Kastrup flygplats, hela familjen TAIKON inkl, Svärföräldrarna.
7 pers!. 1 barnvagn, 2 surfbrädor, 6 resväskor (ihop), 2 kick-boards, lite handbagage.
Ja just det!!! vi kom inte iväg förrän dagen efter (vi fick vända på flygplatsen) men det tar vi en annan gång...den historien.
En jävulsk flygresa....det tog flera dygn, besökte Singapore på ditvägen (stackars Kalle kom bort).
Vi flög till  världens ände...NYA ZEELAND hos Nils familjs släktningar, kaskade runt på vägarna i en husbil (4 vuxna och 3 barn) och såg hela ÖN!
Efter 2 veckor kom vi ÄNTLIGEN till ett fantastiskt land, AUSTRALIEN!
1 vecka i 40-gradiga Melbourne, härlig stad, Australien Open och mkt mer!
Sen kom vi då till Jordens paradis, (nästan) BYRON BAY! Där vi stannade i 1 1/2 månad.
Hyrde en lyx lägenhet precis vid havet tillsammans med Svärföräldrarna.
Där levde vi verkligen LIVET!
Softade, badade, surfade (Måns fick sin första surfbräda och det var där han stod upp första gången ), åt gott, drack gott och bara VA!
Inte en gång bråkade vi varken med varandra eller med "Svärisarna" och det har jag bevisat i ett tal till min Svärfar på hans 70 års fest!
Vi avslutade resan med SYDNEY där vi var lite "stor-stads-aktiga" och lyxade!
Ett minne, en resa för livet!
Vi fick tillfälle att "INTE STRESSA" (jag fick mest gå i den skolan)....
Dagens "mission" var ungefär vilken glass vi skulle äta på berömda glass-baren...eller vilken kött vi skulle grilla på kvällen!
Ja, ni får ursäkta att jag inte la in ngr "up-to -date" bilder ikväll,
för jag satt visst och drömde mej bort ett tag...........


Kommentarer
Åse

låter helt underbart!!!

2010-01-28 @ 12:49:58
eva

Underbart och drömma och härliga bilder.. du kommer aldrig att bli en FFFF.. :-)

2010-01-28 @ 15:05:22
veran

Håller med Eva du blir ALDRIG ffff..

Men vilka härliga bilder. Och vad häftig att ha gjort ett sådant äventyr..men jag tycker du ska berätta historien om kastrup och att ni fick vända..Kan hjälpa någon.Kram

2010-01-28 @ 20:57:18
URL: http://vackraveran.blogg.se/
Malin

Fina bilder, vad bruna ni ar. Ja vilken underbar resa.

2010-01-29 @ 13:39:47
Annelie H

Vad härligt det ser ut. 2 månader i paradiset hade man inte tackat nej till. Är också nyfiken på historien om kastrup...

2010-01-29 @ 22:13:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0