Måndag 4/1

Lite Uppdatering...

Måns och Nils Chelsea resa blev inte riktigt som förväntat!!!!
Det var snökaos där och för de som vet hur London fungerar,... VET, ....när det är Snökaos är det KAOS.
Allt var typ inställt...så när de 3 små grabbarna kom till 1:a träningen och träffade de små engelska killarna fick de medelat att träningen var inställd!!!
Förstå känsla...en efterlängtad ouppnåelig fotbollsresa, efarenhet..som sen inte blir av!
Måns bröt ihop, han grät och grät och tänk er själva!
INte bara det.... MIN MAN I LONDON! I JULETID! I JULESTRESS!!!
Men men.. det var bara att bita ihop, de fick gå rundvandring på arenan och de fick juleshoppa (o det var ju JAG VÄLDIGT GLAD över) och de gick på bio och fick hitta på lite grejer...
Så till våren kanske de gör ett nytt försök!

JULEN....innan jul var jag så stressad, nästan "gå-in-i väggen" symtom.
WHY!?
Jo, för att jag är en jobbigt galen JULE-människa!
JAG ÄLSKAR JUL!!!
Jag VILL ha allt hemlagat, jag VILL ha det fint, perfekt och fint här hemma! Jag VILL ha jättemycket, fina och roliga paket och jaa...även ge bort!
Och så vidare..
Trots allt blev JULEN JÄTTE-bra och rolig!
Jag var faktiskt ledig och fast vi hade besök som stannade i 10 dagar, fick jag vila, sova, gå ut och gå, äta mitt julgodis, lyssna på all min julmusik, äta god mat,gå på Rea,  såg mina filmer  OCH fick fina julklappar!!!!
Besöket var så trevliga och hjälpsamma.
Kusinerna lekte helt perfekt utan minsta bråk...de små lekte Mamma, Papp, Barn hela dagarna.
Nils hans bror och alla barn spelade tennis nästan varje dag och vi hjälptes såklart åt att fixa maten, plocka undan och städa.
DÅ GÅR det att ha besök i 10 dagar!!!!

Måns spelar ju tennis en dag i veckan, ngt som han utvecklat mycket.
Och eftersom Nils är uppvuxen i en TENNIS familj minst sagt (måste skryta med att Svärfar spelade i Davis Cup på 60-talet) så har det spelats mycket tennis jul  när både Nils, Erik och Svärfar var här!!!
Södervångshallen är tydligen super, de har haft öppet nästan varje dag och de har fått spela tennis i timmar, GRATIS!
Erik som är van vid Stockholmstennis/hallar var chockad!
Så igår spelade Nils och Måns sin första Generationsdubbel i KM.
Nils som är jätteduktig (men håller låg  profil om det) tog det lilla lugna med motståndarlaget....en annan pappa och sonen 13 år!
De hade 2 matchbollar, men förlorade tyvärr...
Måns som INTE kan förlora, uppenbarligen, han grät och tårarna sputade när han knappt tog sin motståndare i handen och tackade!
Han var helt onåbar och vi kunde inte prata med honom på 3 timmar, tills jag sa att han efter lunchen idag på fritids kunde få gå till tennishallen och spela, (och det gjorde han idag i 4 timmar).
Hmr...tycker vi två är så lika, men i det här!??? förstår jag INGENTING!!
Jag har överhuvudtaget ingen vinnarskalle! en HELT NY värld för mej!


Kommentarer
Anonym

Kul att göra en sådan där gemensam pappa-son grej. Bättre lycka nästa gång! Just nu härmar Hedvig Kissies.se, har du sett den bloggen någon gång? My god! Bimbogirl, men Hedvig härmar henne perfekt...vad ska det bli av henne?

2010-01-05 @ 22:13:02
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0