Måndag 18/1

Så har familjen Ingvarson fått en veckas erbjudande om MAT I VECKAN!
Jag har ju varit lite "neggo" till det innan,...det dära om att ha ett bestämt schema om vad man ska äta varje dag en hel vecka.
Men så fick jag ett erbjudande, och jag är lite nyfiken.
Vet ej om jag fick erbjudandet för att jag "snackar så mycket"......"känner allt och alla".....det sa iallafall Poonam.
-Hon kommer snacka "järnet" angående Mat i Veckan!
Så det får jag väl göra dåra.
Iallafall, jag fick maten i en fin papperkasse hemlevererat!
OTROLIGT fina råvaror, superfräscht och snyggt!
Recept skickas också med, som var lätt att följa.
Veckans meny denna vecka är:
Lax Teriyaki
Pasta Portofino
Rosa stekt Anka med ljummen Dijonpotatissallad
Potatis omelett med champinjoner
*Dubbelt recept innebär att det är mat för 2 dagar eller för 8 max pers.
Det man behövde ha hemma var:
senap, honung, smör, dijonsenap, jasminris, salt och peppar
Iallafall, idag lagade jag Lax Teriyaki.
Gillar inte lax annars, men denna var färsk och det superlätt att laga.
Det smakade jättebra! och det gick snabbt och smidigt!
Ska bli riktigt roligt att följa recept denna vecka, slippa hitta på mat rätter och slippa handla.
1 veckas MAT i Veckan kostar 799:-
Dyrt och onödigt! tyckte såklart min man!...
Men jag tyckte det var ok pris, vi är ju 5 pers och det innebär 39.95 per pers per dag.
Och egentligen perfekt för en stressad och aktiverad familj!
Vi får se!


Kommentarer
Malin

Det later underbart, och enligt min utrakning blir det bara 22 kr per person. Tror aldrig det skulle fungera hemma hos oss vi ar ju aldrig hemma.

Men jag kor pa min taktik, jag var ute i gar, i dag ar vi bada ute , i morgon ska han ut. Sen har jag andra saker att gora bade Lordag och Sondag kvall ska bli intressant att se nar han borjar sakna mig. Och fattar att det ar battre att planera lite :) Skriv mera om maten...

2010-01-19 @ 15:29:27
URL: http://mamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0