Tisdag 16/2

Jaa, jag vet att det är tjatigt med Sommarbilder...men jag lääängtar så plus att jag glömde kameran på vårt inköp idag, surt, jag tog faktiskt "Dagens Johanna" -bild i morse.
Det känns som en låång transportsträcka nu fram till våren som man bara ska genomlida.
Som min syster Matilda uttryckte det:
matlagning i februari månad är det enda som värmer
Ja, osså bastun för vår del, som vi verkligen flitigt användt denna Vinter.
Bara det att vi fick en nätt liten räkning från EON i fredags, 7300 KR!!! på 1 Månad!!!!
Så nu är det tända ljus som gäller, barnen får gå i samma kläder i 2 veckors sträck, jag får duscha 1 gång i veckan i iskallt, tvätta kläderna i smält snö, stryka kläderna med min egna kroppsvärme och  vi får koka vatten och mat på elden i öppna spisen!
Ja, igentligen ska jag inte använda datan.
Ja, för så är det!

Som sagt varit på en inköp, idag var det Scotch & Soda, Imps& elfs och Molo.
Igår köpte jag in Diesel jeans till hösten och DET tror jag på. Supersnygga var dem! och ok pris.
Jobbar och jobbar, kör barnen och lagar mat, dammsuger och tvättar, stryker och viker, plockar och tömmer diskmaskinen, lägger in i skåpen, fixar gympapåsar, syr och steker köttbullar.
MEN!? var är mannen???
Ja, just det! Det är ju OS!
Och DET kan jag tala om, DET är jag såååå totally ointresserad av!

Förresten både LILLIS och LUCY är gravida, eller säjer man så om fiskar!?
Betäckta, på smällen, påsatta, ops!
Iallafall nu måste vi hålla koll så inte alla ynglen bara kommer sådär när vi är på skolan och jobbet.
För visst äter fiskarna upp sina barn?
Vi måste anordna ngn slags annan "bur" så de få vara ifred.


Kommentarer
Anonym

Haha du är för rolig! Kul med tillökning, ja köp en liten plastbur på djuraffären, så får ynglen leva där när de kommit ut..!

2010-02-17 @ 09:40:53
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0