Fredag 17/12

Bara...1 vecka kvar till Julafton!!!!
Idag, hemma med sjuk liten son, Kalle.
Ska försöka mysa lite extra med honom, mellanbarnet....
Jobbar imorgon, och ska på Glögg fest på kvällen hos vänner i byn.
Nils och barnen ska även på Glögg-mingel under dagen hos andra vänner.
På Söndag tänkte jag ha Bak-kak-gotte-julmats-fix!!!
Samt städa hus, köpa gran och pynta den!!!!
Ojoj...vad stressigt allt är!
Vi ska ju fira Julen hemma med Farmor och Farfar, Svåger och familj från Stockholm och Svägerska och barn från Vell.Väster!!!!

Som om inte man hade häcken full, nej, då syr jag en jul-kjol till Ingrid.
I is-rosa siden taft (inköpt på favorit tyg affären Irmas Hus).
Den invigde hon på Julfesten på dagis igår.
Jag har ju sytt MYCKET i min dar, men på senaste året har jag liksom kommit av mej.
Herregud! jag var ju lite av en LENA PH förr, sydde mina egna kläder!!!! (läs på småländska!!!)
Pojkarna vill ju såklart! inte ha hemmasydda ljusblå randiga pufff-byxor med sjömansguldknappar längre......(inte!???).
Tur att man har en liten prinsessa som vill klä sig som......just det! JAG VILL! (hihi).
En Trevlig Helg! önskar jag er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0