Onsdag 7 April MÅNS 10-årsdag!!!!

Idag fyller MÅNS NILS AUGUST 10 år!
-Jag nollar! som han själv uttryckte det!
Ja, min älskade gulleson fyller 10 år!
JAG HAR EN SON SOM FYLLER 10 !!!!
Otroligt men sant!
Vi bodde i Malmö på Gamla Väster, jag var tjock som bara den, 20-25 kg övervikt.
Jag, den rätt unga mamman...27 1/2 år väntade vårt första barn!
Jag som jobbade på Hotel Tunneln på den tiden, hade typ precis gått på mamma-ledighet.
Låg mest och käkade delicato negerbullar och chokladpudding på soffan och väntade..
På kvällen den 6:e fick jag värkar!
FAN vad ont det gjorde, det kan inte bli värre, tänkte jag...
Hmr...lite värre skulle det bli.
Efter ha pratat med svägerskan Anna på kvällen om att jag tyckte det tryckte neråt liksom...beordrade hon oss att åka ner.
-NILS! hon har ju krystvärkar för fan!
Vi åkte in och trodde vi skulle föda!
-tyvärr vännen, sa de på BB, du är bara öppen 2 cm.
-Åk du hem och vänta!
FLÄMT! Vänta och "BARA" 2 cm...hur ska detta gå till!?
Som sagt åkte hem och där väntade jag.
Låg i badet och väntade och hade värkar, JO MINSANN! Nils han sov i godan ro.
Herregud! mannen skulle ju vara utvilad och vara pigg och stöttande!
På morgonen åkte vi in igen efter plågats hela natten.
Jäklar vad jag HADE jobbat själv, 8 cm! Så efter....suck och stön...NI VET!
Kom vår ÄLSKADE först födde son ut!
Klockan 15.06!
4235 gram och 52 lång!
Kolsvart hår och svarta ögon!
Jag var fast, förälskad, besatt och helt alldeles alldeles KÄR i MIN MÅNS!
Våren 2000 var som ni kanske kommer ihåg alldeles super super vacker.
Vi låg mest i parken och softade!
Gick på stan, lunchade, fikade och MINST 1 påse med shopping hade vi med oss hem varje dag!
Mammaledigheten var underbar, och det säjer jag till varje förstföderska till MAMMA!
-njut av ditt första barn och ledighet! För den kommer ALDRIG mer igen!
Och Måns han växte och växte och han är och har blivit en cool, rolig, social, pratsam, gullig, energikrävande 10-åring! :)
Jag är sååå stolt över honom!


Kommentarer
anna hansson

Känner verkligen igen mig, med Julia!

Helt underbart.

Du skriver underbart och så roligt!

Gratta honom!

Kram Anna

2010-04-07 @ 18:01:03
URL: http://annainreder.blogspot.com/
Anonym

Ja och du kan tro Hedvig blev stolt när han bjöd hem henne på fika idag!

2010-04-07 @ 22:00:54
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0