Helg 20-22/11

Ledig helg, och det är så himla skönt.
INget inbokat förrutom barnens alla aktiviteter...-hur orkar ni? säjer alla.
Nja, det är knappt man gör det ibland.
Igår fick barnen en liten ny kusin (11:e...Nils pappa har tydligen alltid velat ha ett fotbolls lag så nu är det, det).
En liten kille, OLLE ska ha heta, JÄttefint namn tycker jag.
Vi längtar efter att få träffa han.
Kalle vill sååååå gärna ha en lillebror. Han tjatar och tjatar...
-Nu gör ni en lillebror! sa han i fredags.
-Hur då gör? sa jag.
-Ja, i natt ska ni göra en!
-Vaför just i natt, sa jag.
-Därför att de görs på natten...(hm...undra hur en 7 åring tänker).
För han kunde liksom inte förklara hur det gick till...att "göra" en lillebror.
-Om jag inte får en lillebror i morgon, ska jag få 1000 kronor!
hm...okej...!

Ingrid fick iallafal rida på ridskolan i Lördags, som hon älskar! Det får hon när jag är ledig, annars är det ingen som vill eller pallar åka med henne.
Måns spelade Olympic Cup med Malmö FF:s 99:or som han fått träna med i veckan.
Cupen gick åt helskottas i början (pratade med Nils på förmiddagen och då hade Måns stått i mål en match och han hade tydligen släppt in mål..helt naturligt! Men han stod och grät på planen och var så j-a förbannad!).
Laget spelade urselt och 99:ornas tränare var arg och sa att nu minsann gaskar ni upp er.
Jaja..tänkte jag, bättre tur nästa gång. Måns och Nils de kommer nog snart.
De kom inte förrän sen eftermiddag, för då hade de gått och vunnit cupen!
Lite "gaskning" kanske inte är fel :)  De mötte t.om med MFF 1 (99:or) i finalen som de vann!
Så Måns han skrattade och var så oerhört super trevlig och glad när han kom hem, så de dära tårarna de torkade snabbt.
Kalle har spelat ishockey match, de förlorade tyvärr mot Landskrona 1-7, men deras enda mål, det gjorde Vår Karl!
Sigrid fyller 23 imorgon så i Lördags bjöd hon sina hyresvärdar :) på god Middag, och on blev såååå firad av oss.
Sen såg vi JOhan Falk (tack veronica, nu är vi oxå fast!!!):
Så matcher och cuper och en massa annat är vad som förgyllt vår helg <3


Kommentarer
Anonym

Ja visst är de bra! Och Joel är ju farligt snygg..

2009-11-23 @ 11:02:26
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0