Torsdag 7/5

Ibland känns det som jag lever i en liten glasbubbla här i Vellinge.
Absolut! inget illa menat....men....
Idag/ ikväll har jag farit runt med Lasse o letat locations och letat efter det "rätta" modellerna för detta jobbet vi nu ska göra.
Vi ska ha 9 olika karaktärer och skall fotas i 3 grupper och ha olika tema.
Rätt så "vrickat" ska det vara.
Typ 1 indier med turban/ supporter halsduk inklämd i en gammaldags hiss tillsammans med en tatuerad cool man med grått långt hår som ska hålla i en tårta, och till sist en snygg kvinna iklädd festklänning och sydväst på huvudet och håller en basketball.
Ungefär Så är bilderna...
Vi körde runt i Malmö på alla sopstationer, emmahus för att leta rekvista, Katrinelund för att kolla in loca.
Och till Studiefrämjandet för att leta svartrockare (som inte finns nu för tiden) osv.
Tänkte på det....
Man träffar på så mkt människor man liksom aldrig gör annars...och det är så intressant och roligt.
Visst, bryggeriet (skate-hallen) är väl inte ett så konstigt place...(dit kommer man säkert köra sin pojkar) men att sitta o snacka med 20-åriga skateare, det är kul.
Studiefrämjandet som jag trodde BARA hade kurser i Tango, salsa eller målarkurs, där fanns det typ 70 st replokaler med olika musikband och tex cirkus grupper.
Så trevliga genuina människor som jobbar där, som man liksom bara vill krama om, verkar sitta där på vardagskvällarna och "brinna" för sitt jobb! Unikt! (kan tänka mej lite som fryshuset).
Tillmötesgående, positiva, snälla och ändå i medelåldern,
Jag tycker ofta man möts av så mkt negativt och sura människor som bara verkar sucka och tycka allt e jobbigt!
Där satt jag o pratade med KjellÅke 57 och Johan (svartmetallare) 22 och tänkte....vilken annan värld.
Vad gör JAG egentligen?
Välgörenhet?....nja, skänker 100 kr i mån till Rädda Barnen, köper Tom shoes för 599:- för det sägs i modemagasinen att det då skänks ett par till ngr fattiga barn. Vart? och Närdå?
Det jag ville säja med detta vet jag kanske inte...bara att jag fick mej en positiv tanke-ställare...!
Det e så roligt att kolla in Berit och Åke som bara satt o njöt av radio musiken i ngn gammal tragisk fåtölj på Sopstationen, men ändå log mot oss och var så Hjälpsamma!
Sånt ger faktiskt mej oxå inspiration!
Även skatearna som är så söta, snälla, coola.
Även alla som brinner för sina intressen på Studiefrämjandet, (ok de har inga 3 barn med 100 aktiviteter).
Nu kom jag på det!
Det är ju DET! Bara alla är glada och positiva och vänliga!
Det är DET som ger energi och jag känner mej superpigg här nu i kväll.
Konstigt bloggande, här nu ikväll.
Men jag kom just på att jag hälsade på lite i den positiva verkligheten  utanför min glasbubbla


Kommentarer
veran

De upplevde säkert att de var berikande att träffa dig. kram

2009-05-08 @ 09:18:32
Anonym

visst är det härligt, man får lite perspektiv på sitt liv.......alltid givande att se utanför sin egna trädgård

ha en underbar dag

Åse

2009-05-08 @ 10:14:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0