Söndag morgon 17/5

Åh, vilken skön dag det var igår.
Visserligen regnade det och det var grått.
Men VI hade iallafall det så mysigt!
På förmiddagen var jag och Ingrid på ridskolan i Vellinge.
Varje lördag klockan 11.15 har de drop-in för att rida.
Det kostar 60 kr och man får rida, jag tror att det var, ca 40 min.
Ingrid har ju "prov-ridit" Paulines hästar, och när jag menar prov-ridit....hmr...så har jag inte varit med.
Och om jag känner Pauline rätt har Inkan både ridit den busigaste hästen , hoppat hinder och ja. t.om travat...fniss...
Så Ingrid är rätt så tuff om man säjer så.
Iallafall, hon fick tydligen ridskolan snällaste häst, RUT. En vit liten tjock b-ponny, som hade rosa glitter-trens, vilket Ingrid la märke till...
De fick gå runt banan och även skritta.
Ingrid skrattade nog högst av alla (enligt Nils och Måns som kom senare och tittade).
Det var sååå kul, och kommer definitivt bli en återkommande aktivitet på Lördagsförmiddagar (de lördagar vi hinnner ...;)
Sen fick de ta med hästen in till stallet och både rykta och tvätta av trens och hänga upp sadlen.
Det var mycket lärorikt för en liten 3,5 åring, och hon gillade det verkligen!

På eftermiddagen åkte Nils och pojkarna till Köpenhamn för att gå på Planetariet.
Och DET var mycket uppskatta av dem alla.
Där fick de titta på film om valar och undervattes- djur och 3D filmer om både Dinosaurier och m.m.
De kom hem vid 20.30 på kvällen och hade då både provat på olika experiment och kollat in 8-10 filmer!
Ingrid och jag bakade kanelbullar, som vi numera är proffs på.
En lugn och skön kväll.
Och en härlig dag, alla var glada!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0