Onsdag 20/5

Å så var det Helg igen!?
Så imorgon är vi lediga allihopa.
Måns ska spela Halör-cup i Höllviken hela helgen (om de vinner såklart).
Nordens största turnering för 10-åringar, skriker Nils från köket.....
Jobbat och stått i hela dagen både i butiken och med "stylistandet" i huvudet och i små lediga stunder....hmr....

Idag ringde min husläkare, jag var ju hos henne förra veckan angående min troligtvisa allergi....
Här har jag gått hela j-a våren och varit TRÖÖÖÖÖTT, hängig och snorig, snuvig, nysig, kli-ig och en massa andra symtomer och kanske....undrat om jag...eventuellt haft allergi!????
På en skala 1-6..... (6 var då värst) hade jag fan i mej 6 i björk, gräs, vissa frukter, vissa träd och växter!!!!!! (POLLEN).
Amen 6!!!!!!  och jag har inte haft ngn medicin utan typ gått och "pinat" mej (ok , jag visste att jag har hög smärttröskel, men ändå...).
Jag hade 3 i allergi mot katter och 2 i allergi mot hundar.
Det enda positiva var att jag inte hade ngn allergi mot varken kvalster, damm eller mögel.
För nu behöver jag inte känna DEN pressen att städa och damma varje dag....tänkte nog inte göra det men......
Så tills nästa år skulle jag tydligen ta kortison spruta tyckte hon, men det var nästa år det.
Så egentligen skulle man åka bort mars-maj som det varit värst för att slippa detta, vilket det faktiskt har varit, nu om jag tänker efter!

Imorgon ska Kalle på "Rock-kalas", jag har hittat på lite roliga detaljer till han, och han samtyckte med nöje vad Mamma fixat.
Jag är en rätt påhittig Mamma, om jag får säja det själv......precis som min Pappa var. Han var en "hejare" på att fixa och hitta på roliga och finurliga saker, så det har jag ärvt av han.
Jag berömmer mej själv, eftersom jag aldrig får höra det....fniss
Så hatten som är inköpt kommer Kalle att använda i skolan oxå, har han sagt.


Kommentarer
Anonym

Du får se fram emot nästa vår utan kli, och kanske en resa med tjejerna!!!

2009-05-21 @ 00:44:04
URL: http://vackraveran.blogg.se/
eva

Lycka till i Halör det är en kanon turnering.

Allergi ja jag visste att det var något sådant.. skönt nu vet du det och kvalstert kan få ligga kvar... må väl

2009-05-21 @ 08:34:30
Anonym

Jag säger ju alltid hur duktig Du är och berömmer Dig, eller hur?, men ta det lugnt, man måste inte vara med överallt. Hälsa Nils.



Kram Agneta

2009-05-23 @ 11:54:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0