Måndag 11/5

I Lördags åkte Nils, Ninni och jag ner till Stapelbäddsparken nere i det flådiga området Västra Hamnen i Malmö.
Stapelbäddsparken är ett slags SKATE-park utomhus, där ALLA kids, unga vuxna och coola killar hänger och skatear.
Helt fantastisk att Malmö Kommun faktiskt tillåtit att bygga detta (inte ens Vellinge kommun har en ishall).
När man hänger där :)  känns det som man är vid nåt Skate-tillhål i utkanten av Paris eller nåt...
Det verkligen kryllar av ungdomar, vilket är bra, så de inte hänger på stan.
Iallafall så hade PUMA anordnat ngt slags "Jippo" med coola rapar-artister (b.la Lilleman) och Street football med olika Malmö lag.
Mitt ärende dit var ju att hitta ngr snygga, coola skateare till Reklamfotograferingen.
Jodå, jag hittade ngt stycken.
Och helt plötsligt i folkmassan står Labinot Harbusi (en lovande SUPER stjärna i Malmö FF) som både jag och Måns tycker är så cooooool och såååå Snyyyyyyyygg!
Så jag där fram och kom fan inte ihåg vad han hette (gammal tant ni vet) men jag stammade fram att jag visste att han gjort första målet på Premiär matchen och min son avgudade han!
Jodå, jag fick ta ett foto och autograf bla bla.
Sprang super glad till Nils i bilen o berättade.........-Kom ut och kolla! sa jag.
Nä, han var tvungen att sitta o passa bilen.
Okej då, tjuris, jag ska iallafall leta vidare, tjinge long sa jag.
Helt plötsligt efter en stund ser jag han och Ingrid stå o snacka med Agon (ytterligare en lovande, inte lika som "Habusi" stj'ärna i Malmö FF).
Så jag dit och fotade och fick även där en autograf.
Nils och han snackade lite om hans skada och om kommande match.
Coolt att de fotbolls killarna  stödjer jippon tillsammans med "kidsen"!!!
Nils och jag tyckte det var rätt så coooolt!
Snacka om att Måns blev sur som inte fick följa med.
För 3 år sen mötte jag och Ingrid ZLATAN (hela familjens STORA idol) på stan i Malmö, och även där gick jag fram och fick autograf och snackade lite...
Och även då missade Måns detta, till skillnad från INgrid som träffat 3 utav Måns idoler.
Det sa jag till Ingrid oxå.
-Tänk du Ingrid,...du har både träffat Zlatan, Harbusi och Agon!
-Jaaa Mamma säjer Ingrid
-jag har träffat alla.... Zlatan..... och så har jag träffat Simon på Ica Toppen....!  (Simon är Ingrids dagis kompis).
Det var en gullig jämförelse, Zlatan som är lika viktig som Simon på Toppen.....


Kommentarer
eva

Som stor fan av Mff så kan jag bara säga jag är mycket imponerad...

2009-05-12 @ 08:39:29
Anonym

Så gulligt! det kommer såå mycket roligt ur munnen på de små.

2009-05-12 @ 16:51:04
URL: http://vackraveran.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0