Weekend...

Nils tycker att jag är på tjej-middagar HELA tiden numera....(hmr..det har råkat bli 2 st nu på 1 vecka och JA! det har inte varit "fina flickor" -sitta fint och dricka läsk-middagar"  NEJ!
Jobbade på factory hela Lördagen, klockan 3 åt jag lite mat (som snälla Svägerska Anna kommit med 2 tim tidigare, så..SÅ mkt var det att göra, Hysteric!!!).
Nils, Kalle och Ingrid var uppe i Jonstorp på Ishockey-cup, där Kalle spelade.
Det hade gått bra! Och de spelade 7 matcher och de kom 2:a, DUKTIGT!
Kul för Kalle att även han få spela Cup och lära känna sina Hockey-polare (tyvärr inga foton, Nils glömde kameran).
När de är så små så räknar de inte poäng och mål, men de kämpade på fint.

Jag var iallafall på tjej-middag/ fest på LemonGrass i Malmö, där vi firade Poonam som fyllt 30 år!!!!
Vi andra är 30 +, så det var "Lilla tjejen" som fyllde år!
MYCKET Champagne (äkta of course) bjöds det på, innan det var dags att sitta till bords!
LemonGrass är helt fantastiskt! Jag ÄÄÄÄäälskar deras mat, gudomligt!
Stackars  LemonGrass....våran ljudnivå måste skrämt bort hela fullsatta Restaurangen, för vi SKREK av skratt och pratade högre än högst.
Stackars personalen då, Poonam hon körde med dem ngt...
Efter galna Middagen fortsattes det till Koi och jesus kors...jag tog taxi hem.....sent....
En super rolig kväll!

Söndagen borde... gått i "Slapp-dagens Tecken", men tyvärr så "hann" jag inte vila och ta det lugnt.
Det GÅR inte i vår familj, på ngt sätt.
Måns hade fotbolls match som hela familjen var på, de spelade mot Trelleborg (1 år äldre) men de förlorade med 5-3.
Måns, han var helt förstörd, fattar inte hur han kan vara så fokuserad  och bli så deppig över att de inte vinner, han vill såklart Glänsa!
Helt plötsligt på eftermiddagen ställde jag sen  till med Lammstek och Chevré potatis gratäng och Fransk Chokladkaka (ja, det låter godare än KLADD-kaka...).
Syster Matilda kom ut, hon har inte varit här sen Jul, så det var på tiden att få lite kvaliteéts tid med henne.
Ingrid blev så glad och skulle vara med henne HELA tiden och tvingade henne att både spela, leka, sjunga och läsa för henne.
Lammsteken blev super och som pricken på i:et så bastade vi och ja...sen somnade jag knall fall, kan jag tillägga.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0