Torsdag 5/3

Ingrid känns just nu lite som Madicken...
När jag lämnar henne på dagis är hon uppklädd till tänderna, ja..till o med ovanför tänderna.
Med siden rosetter, söta kläder och ballerina...
När jag hämtar henne är hårer rufsigt (rosetterna på hyllan) hål på strumpbyxorna och svarta hand-fläckar på klänningen.
Jaa! JAG LOVAR, det gör INGENTING!!! (för då hade jag aldrig klätt henne så).
Men när hon sen spottar och ibland fräser åt Måns och Kalle o jag frågar henne....
-VEM har lärt dig detta!?
eller...
-VARFÖR har du pillat hål på strumpbyxorna på knäet (som numera händer varje dag)?
Säjer hon:
-Det är Malte!!!!!
Malte är en stor o tuff kille på dagis.
Ja, då låter hon som Madicken som skyller på Richard...
-Han bara tog den o kastade den i ån, han skulle se om den flöt..... ( när Madicken berättar för hennes föräldrar vart hennes nya galosch tagit vägen).

Idag har jag (förutom att jobbat) fått en ny telefon.
JAG OCH TELEFONER....det går inte ihop.
Och då menar jag inte att prata, för det gör jag för jämnan.
Utan på ngt sätt går mina telefoner sönder.
Hur som helst, jag gick med min gamla telefon som tydligen...gått i 2 delar....till Telenor-butiken.
Nä, de kunde inte laga den :)
Så jag fick en NY!
En riktig JOhanna-telefon, en tuggummi-rosa! Skit snygg!
Ingrid tyckte den såg ut som en Barbie-telefon!

Nils har även klippt sig hos vår "favvo-frisör" i byn.
Han blev genast igenkänd när han berättade att hans barn klippt sig hos han.
-Jaja!  JAaaaa!!!! den lilla familjen! sa frisören.
-Jag fick ju byta ut kaffe-maskinen efter de varit här, de drack ju upp all varm choklad, de drack väl sisådär 5 koppar var x 3 barn....
-Och jag vågar ju inte klippa mer på dej! Johanna höll ett vakande öga så pojkarna inte skulle bli FÖR korthåriga!
Sa han med glimten i ögat.......
Det tycker jag var roligt!


Kommentarer
Malin

Ha den dar frisoren maste ju bara alska din familj, kan du snalla sota skicka lite mera brodyr band om du har tid

2009-03-06 @ 12:41:15
Johanna

Tja, det gör han.

Han var sååå imponerad av Nils hår.

Han hår skulle man kunna sälja...sjukt tjockt!

Växer som gräs.

Och med tanke på hur det växer, så blir det nog många besök!!!!

Skickar band så fort jag kan!

Kram Johanna

2009-03-06 @ 17:48:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0