Torsdag 26/3

Igår kväll var jag på Tjej-Middag (ja, jag vet...det börjar bli tjatigt att höra nu)...
Men denna gång var det "Mamma-gruppen", vi har faktiskt hållt ihop sen 1999...då vi var första-gångs föderskor och gick på "Föda-barn-kurs" på Gamla Väster i Malmö.
Vi är 7 Mammor som hållt ihop, alla har vi 1, 2 eller 3 barn var, gifta och skilda och gifta igen.
KUL! Vi är egentligen FRUKTANSVÄRT olika, men det är intressant och som jag är...jag tycker alltid det är roligt att möta olika människor och lära känna olika sorter..om man nu säjer så...
Som sagt vi har följts åt i nu 10 år och vi träffas ngr gånger om året och när vi träffas babblar vi alltid om ALLT mellan himmel och jord!
Så igår kväll bjöd Liselotte på middag (stackars gulliga Liselotte, som smällt av sin hälsena, men hon är ju en surviver!!).

Idag hade Måns och Karl studiedag..som jag nästan missat, Jag trodde att skolan var stängd men åtminstone fritids hade öppet, men som tur är hann Monica (fröken) påminna mej.
Så idag har jag varit hemma med dem.
Hela förmiddagen lekte de så HIMLA bra och var riktigt "brödra-aktiga"..jag fixade med skattepapper och fixade lite.
Sen åkte vi till MÄRTHAS och käkade lunch, MÄRTHAS Café är som ni förstår MIN favorit, det är så genuint gulligt, gott och ok priser!
Jag åt Tomatsoppa, Foccacia med grillade grönsaker och fetaost och pojkarna Pannkakor!
Efter det hann vi knappt hem förrän det var dags för sista (kanske) Hockey träningen (för Karl) och Måns sista serie-match i deras Serie (föruotm Cup i Danmark i helgen).
Måns lag mötte Pantern (Kirseberg), det var tydligen en viktig match...för OM de skulle förlorat matchen skulle de komma 2:a i Serien men om de vann matchen skulle de komma 1:a.
Späningen låg i luften, när det var 2 minuter kvar så sköt Måns i ett skott.....Så de vann hela Serien!!!! 1:a!!!!
Måns han förklarade för mej, att han skulle precis göra seger-gesten..men alla bara hoppade på han så de till slut låg i en hög på isen!
SÅÅÅ roligt! Ja, man kan väl få vara lite stolt??  :)
Så i helgen är det CUP för båda pojkarna, Herlev i Danmark för Måns på Lördag.
Och på Söndag för Karl i då också i Danmark!
Jaa....Hujedamej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0