Torsdag 12/3

Min Lilla Tävling är nu avslutad!
Den första som svarade och svarade rätt var min bror August.
Modellen är alltså min syster Matilda, som tydligen är Viledas återkommande  modell :)
August kommer snart få ett litet paket på posten!

När jag läser tillbaka vad jag skrivit är det VÄLDIGT mycket sport...
Ja, jag har väl sakta men säkert börjat förvandlats till någon slags Sport-människa då da...
De som känner mej väl och som känner mej sen jag var liten, måste tycka detta är JÄTTE-konstigt.
För jag har ALDRIG och då menar jag ALDRIG ( om man inte räknar 5 badminton lektioner då jag och mina kompisar  mest flamsade och dansde runt) hållt på med ngn någon sport.
Aldrig tittat på sport, inte SM, Vm eller UM, eller BM ..=)   eller ngn slags stort evenemang överhuvudtaget.....!
Inte ens gillat sport-killar (jo, Okej då Min egen Surfare...men det var ju mer cooooolt).
Nu är jag väldigt insatt i Sport, vet alla spelare i MFF t.ex. (självklart de kända fotbollsspelarna i Världen, jaja, men de är ju mera kändisar...).
Känner till vad som händer i de olika föreningarna, intresserar mej för framtiden för MIF (tror även att alla VET vad MIF är och trodde att typ ALLA pratade om MIF= Malmö Redhawks när det nu gick så bra för dem).
Det är som sagt en hel ny värld som öppnat sig för mej.
Självklart tycker jag det är super kul att se sina pojkar spela, innan kunde jag (som Veronica skrev) stå och titta och medans tittandet stå och tänka på annat och andra människor runt omkring.
Nu följer jag spelet och blir rörd när Måns gör mål!
Nu har jag börjat engagera mej i ishockeyn oxå, lagar hockey-byxor, kollar in nya hockey-bagar (tycker synd om Kalle som har en väska från Thailand -01...), kollar in rea priser på skrillor.
Vill stå i kiosken, tycker det är SKIT-kul att prata med ishockey-pappor (det är ju inte så mkt mammor)  om ditten och datten...(speciellt kul är det att höra en 4 pojks-Pappa berättar HUR och VAR de hänger sina svettiga ishokey-utrustningar, jag menar det är ju inte bara en liten svettig t-shirt eller små shorts...).
Jaaaa...en helt ny värld, en helt ny episod i livet närmar sig!!!!


Kommentarer
Veran

Du lyckas bringa in glamouren i sportvärlden. Puss

2009-03-14 @ 17:18:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0