Tisdag 31/3

Idag hade jag en ledig förmiddag innan jag skulle jobba på Insight 13-20t.
Åkte till ikea och köpte ljus och  ramar som jag nu ska sätta in foton i och hänga upp i "data-arbets-rummet".
Har fått ytterligare energi till att fixa DET rummet nu....Ska försöka göra det lite fint, så man trivs....
Hänga upp foton, klä om skrivbordsstolar, måla om gammalt skåp, ställa in där.....
Det är bara det att det nu tydligen är barnens innebandy-rum istället för snyggt inrett arbets-data rum.
Lite jobbigt om man fixar och massa bandybollar resp. hockey-puckar förstör....
Nils har sagt JA till att spela hockey där inne...Innan spelade de jämt i köket, men efter 1 olivflaska, ett Voluspa ljus (nils visste INTE hur mkt det kostade, tur det!?) gått sönder  så Höjde jag rösten!  fniss...
Nä, nu fick det vara nog...
Så nu spelar de i data rummet. Okej! Det är väl en dröm alla pojkar har, att få spela inomhus, och DEN kan man väl få uppfylla.???
Nu är det ju VÅR så snart spelar de ju utomhus!

Imorse när Ingrid frågade vad som skulle hända idag..hon gillar att planera sin dag, sa jag i vanlig ordning.
-Dagis och sen fotboll ikväll.
-JA!!!! skrek hon i ett glädjetjut.
Sitt dagis ÄLSKAR hon och tja...hon älskar tydligen fotboll och hockey oxå, att hänga på alltså.
Ett "litet prao" på Factory berättade för mej att hon oxå "varit" Hockey-Syster (2 bröder).....jag frågade henne överdrivet glatt om hon tyckt om det...
-JA! när jag var liten Äääälskade jag det! Men sen en dag sa jag bara STOPP! då var det liksom nog!
PUH! tänkte jag....så Ingrid kommer förhoppningsvis sluta gilla det, den dagen de är stora nog att ta bussen själva.
Då kommer hon KANSKE....följa med enstaka ggr, ja, ...bara för att kolla in de snygga killarna isåfall.
Det är bara det att Nils planerar att hon oxå ska spela fotboll och hockey.
Fotboll?  Nja, vet inte, blir man inte extremt hjulbent då?
Hockey? Prompt NEJ! Näääää, hon ska inte få utslagna tänder och brutna ben, Nä, tack!
Imorgon SKA jag anmäla henne till Malmö Flickorna!


Kommentarer
veran

Malmöflickorna. Ja man är ju en gammal bollflicka. Som gick till Månssons sport och köpte vit kjol, röd t.shirt och röd boll. Sedan studsade man och log. Nä snälla, tråkigare sport finns inte. De ska börja med funky kids på nya gymmet. Kan de vara något? alltid bra att kunna dansa..

pyss

2009-04-01 @ 08:09:06
Rebecka

Snälla Johanna, nu gick väl det stereotypa könsrollstänket helt över styr! Är du en modern kvinna av idag?

Jag hoppas att Ingrid gör fetrevolt, blir emo eller dylikt. Det hade varit uppfriskande i sammanhanget.

Vänliga men förskräckta hälsningar

Rebecka

2009-04-01 @ 09:53:15
malin

vad ar malmo flickorna ??

2009-04-01 @ 11:20:01
karin

läste kommentarerna och kan lugna alla

lilla ingrid är klädd som en prinsessa men kolla in hennes ögon..hon vet vad hon vill och johanna kommer inte ha en chans att bestämma vad den lilla damen ska göra (och det vet jag att du inte kommer

att göra.)

kram karin



2009-04-01 @ 21:59:35
Malin

Ha shit har folk inget battre for sig tuffare family far man let's efter you go girl xxxx

2009-04-01 @ 23:11:36
URL: http://manna.blogg.we


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0