Tisdag 24/3

Det var kul att träffa Matilda, min lilla syster...8 år yngre.
Kom ihåg när hon kom...jag gick i 2:an och hade ju Mamma och Pappa för mej själv, jag var inte sååå intresserad över att få ett syskon.
Men så skulle det bli iallafall.
Mamma gick över tiden 2 1/2 vecka och till slut kom hon, 4,5 kg, 55 cm lång och var bara en superstor, röd och skrikande bebis.
Det tog nog en liten tid,....för mej att acceptera men sen var hon min söta Lilla Lillasyster.
Hon skrek efter mat och var konstant hungrig, ett stort leende och skrattgropar.
Hon växte och var faktiskt rolig och intensiv från början (har sååå många historier).
När jag gick i 9:an och hon i 1:an på skolan hemma i Smedby, ja...jag tyckte inte det var sååå kul.
Hon var en sån som skrek efter en, ville hänga på och vara med och ALLTID (tyckte jag) gjorde pinsamheter...
Första gången man hade en ny kompis hemma, sprang hon in på rummet och skrek:
-Johanna har mens!
Men likaväl kunde jag krypa ner hos henne och gosa och leka med barbie (när hon bönade och bad..behöves inte)...
Det var ju JÄTTE kul att få en anledning att leka med barbie när man var 12 år!!!!
Så ålderskillnaden var ju rätt stor när jag var i tonåren.
Jag var som sagt OFTA barnvakt, så det var naturligt (för henne) att hänga med till mina kompisar och älskade såklart det.
Det började bli mer naturligt när hon efter gymnasiet flyttade till Malmö och Nils och jag var hennes "foster-föräldrar".
Då kunde vi t,om gå ut och festa ihop!
Idag, jag 37, hon 29 är vi faktiskt vänninor....JO, vi bråkar så stickorna flyr, men innerst inne ÄLSKAR jag ju henne och är så stolt över henne.
Det är så skönt, vi har samma humor, skrattar åt samma saker, behöver inte säja ngt, båda förstår.......
En duktig, smart, snygg, ROLIG, intensiv, kreativ, GALEN och intressant kvinna är hon, MIN MELLAN lilla syster!
Och visst vi är olika men ändå inte och jag är glad över att hon finns!

Igår efter jobbet åkte vi till Stoff & Stil (mitt TYG-MECKA), en super stor lagerlokal med super mycket, verkligen fina tyger till billigt pris!
Matilda fyller snart år, så då ska hon få gardiner av mej i present.
Så där valde hon ett par, faktiskt SUPER-snygga gardiner som jag ska sy....
Matilda ska snart flytta till en ny lägenhet på Friisgatan, som hon ska inreda Shabby-Chic, så då kommer dessa gardiner passa bra in (bilder kommer).
Nu MÅSTE jag sova, sov så fruktansvärt dåligt inatt, ngt barn hade satt på larm på ngn telefon, så mitt i natten pep telefonen värsta melodin....varken jag eller Nils steg upp, tills jag till slut fick panik och ragglade ner och skulle hitta telefonen, stänga av den och sen gömma den, för ibland kan den ändå börja spela även ifall den är avstängd!
Sen vaknade Kalle as-tidigt, så jag är såååååååååå trööööööööööött!
Och imorgon är det ju Våffel-dagen och det får man ju inte glömma, det skulle inte barnen förlåta :)


Kommentarer
Veran

Blir lite avis..

2009-03-25 @ 21:02:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0