Onsdag 11/3

Jag försöker peppa mej själv....att stå ut den sista lilla biten kvar av den fuktiga isande Skåne-vintern.
Den som bara biter in i benmärgen, typiska Skåne-Vintern!!
Jag har verkligen försökt...att peppa mej, för att inte deppa ihop, tänkt varje dag:
-jamen snart kommer Våren! bara lite kvar...
2 eftermiddagar (efter jobb) har jag stått i Rosengårds ishalls kiosk, som sagt, idiellt  arbete krävs som Ishockey-mamma.
jaja bara sönerna är nöjda så.....
På Lördag morgon klockan 07.45 ska hela familjen infinna sig på Rosengård för då ska Måns Lag ha Cup, och det är då HELA långa dagen.....sista matchen spelas kl.18, sen prisutdelning m.m.
Så ett 12-timmar pass lär det bli (och jag som ska på Girl-Dinner på Fredag kvällen med Vellinge-Ligan hm....).
På Cupen ska Nils fixa med Ljus-sättning och rökmaskin och Fotografering samt  programblad.
Jag ska stå i kiosk, bre mackor och servera pannbiffar med lök  till sisådär 150 svettiga...dock söta  små 9-åringar.
Men så har jag ju Ingrid till hjälp :)
Så  då vill ju Måns att ALLA ska komma och titta såklart!!!!!

Kände mej så vissen idag, trött, och bara så trist men så fick jag denna kommentaren på Bloggen angående "vårt lilla problem" om mina obekväma arbetstider som jag skrev om igår.... och den kommentaren  gjorde mej så GLAD!!!


-Det ar vall en fraga om pengar som alltid, vill han vara utan surf semester, fotbollstraningar, och ishockeymatcher. Och det ar vall bra att han far lite egen tid med barnen >)
Nar ni blir gammla och gra kommer ni har for mycket tid . Jag tycker ni ar tuffa som kampar pa och gor allt som ni gor. Jag skulle garna vara ett litet barn i eran familj och bli ompysslad hela dagarna..


Svar från JOhanna:
TACK!!!! Du kan inte tro så GLAD jag blir, och nästan lycklig! över din kommentar...
Ja, vi kämpar verkligen PÅ kan jag säja, jobbar båda 2, 3 barn och ingen direkt vardags-hjälp som alla verkar få!!!!
Och det är ju inte direkt så att man får höra att man är duktig! Det hör jag ALDRIG!
Men blir så OERHÖRT glad när jag får höra det, det VÄRMER...jag är alldeles het! fniss...
Och det är ju självklart att man gör ALLT för barnen, än så länge ser dem ju inte det, men jag HOPPAS de kommer uppskatta och minnas tillbaka när de är stora, hur vi fixade och donade (även ifall inte Mamma J ville stå o frysa i ishallen....som jag nu faktiskt tycker e riktigt roligt), hur jag pysslade och skämde bort dem!
Och Pappa Nils körde Sverige runt med dem och hur han lärde dem ALLT han kunde!
Tack Malin! Som sagt jag blev såå glad!
ska genast berätta för Nils!!!! det kan han oxå behöva höra!


Kommentarer
Malin

Det var bra att det varmde, det var liskom meningen. OCh klart du ar duktig du ar super women, om ni har lust att aka till Stockholm i pask kommer jag vara dar da maste vi ses. Annars far ni halsa pa snart. Ska titta pa en ny lgh i morgon hall tummarna.

2009-03-12 @ 17:34:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0