Måndag 9/3

Dagen började med mogon-möte/ fika vad vi nu kallar det på Björns, med Vellinge-ligan.
Alltid trevligt! att börja veckan med.
Jag fortsatte lite projekt hemma, eftersom symaskinen åter står på sin plats och går bättre än någonsin, så sydde jag 1 par piratbyxor och en kjol till Ingrid, blev riktigt nöjd.
I ljusblåa toner...
Tur att man har en här hemma som fortfarande uppskattar "home-made".
Skulle inte drömma om min 9-åring som skulle sätta på sig mina putte-nuttiga ljusblåa hemmasydda byxor... NO way!
Efter lite telefonsamtal och fix kom pojkarna hem cyklande, vi hämtade Lilla syster och körde sen in till Hockey-träningen.
Idag gjorde jag faktiskt debut som Kiosk-Mamma på Rosengårds ishall.
Hade inte riktigt koll på att det var JUST denna vecka som vi skulle hjälpa till i kiosken.
Men det gick ju givetvis bra.
Ingrid, hon tyckte det var så roligt att ta betalt och hälla upp kaffe och servera MIF-mackor!
Haha...det trodde jag nog aldrig...att jag skulle se mej själv i en Ishalls-kiosk, men det var roligt det!

Vi har ett litet problem här hemma...
Nils hatar när jag jobbar helger, vilket jag kan förstå...
Men är lite kluven,...... i hela mitt liv ( sen jag började sommar-jobba 13 år) har jag jobbat "obekväm arbetsid".
Från att plocka jordgubbar (för obekväm arbetstid är väl klockan 05.30 ??)
till att jobbat på Hotell då man jobbar helger,  OCH sena nätter till butik som är var det är....
Och vad ska jag göra...
Mitt STYLIST-arbete är ju det jag egentligen vill göra och gjort i 10 år, men i dessa finans tider är det lite tuffare :(
Så då råkar jag ha jobb i butik och visst jag försöker fixa o trixa så jag kan jobba de tider JAG vill (så man hinner köra till träningar etc).
Men jag kan ju INTE bara få "glass-tiderna" hela tiden, så därför blir det en del helger.
Nils tycker det är Såååååå tråkigt, men JAG tycker han klarar det utmärkt att fixa med barnen själv...jag kommer ju faktiskt hem vid 16-17 tiden.
Och ibland är jag ju faktiskt ledig i veckorna och då fixar man ju allt det där som INTE syns men som BEHÖVS!
Försöker förklara för han...hur gör alla inom sjukvården då? de OM nån jobbar ju ob-artbetsid.
Och t.om Pernilla Wahlgren och Charlotte Perelli....fniss
När jag läser deras blogg, så inser jag att de nästan ALDRIG är lediga på helgerna....(då de giggar).
De missar ju t.om Melodi-festivalen......:)
Ok, de tjänar typ 1000 ggr mer än lilla jag, men ändå.....
Så det exemplet kan jag nog inte komma dragandes med till Nils.........   


Kommentarer
Veran

Nä vad gör man, men en dag när vi blir rika då är vi alltid lediga och tar långweekends på Mallis....

2009-03-10 @ 07:31:16
Malin

Det ar vall en fraga om pengar som alltid, vill han vara utan surf semester, fotbollstraningar, och ishockeymatcher. Och det ar vall bra att han far lite egen tid med barnen >)

Nar ni blir gammla och gra kommer ni har for mycket tid . Jag tycker ni ar tuffa som kampar pa och gor allt som ni gor. Jag skulle garna vara ett litet barn i eran familj och bli ompysslad hela dagarna..

2009-03-11 @ 17:51:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0