Midsommarhelgen 19-21/6

Nu har vi firat Midsommar och haft det lugnt och skönt.
Midsommaraftons firande blev mycket lyckat!!!!
Efter en del...förberedelse hemma, så gick vi till en gräsplätt i Vellinge, där man varje år dansar runt Midsommarstång och känner av den klassiska Svenska Midsommar-stämningen :)
Även ett glas vitt förtärdes där...
Sen var det Midsommarmiddag och fest hemma hos Ingvarsons...ja alltså vi.
3 väldigt trevliga och roliga familjer och Anna och Anders och David var inbjudna och vi åt och drack, snapsade och satt ute.....tills ngt slags ÖS-regn fullkomligt ÖSTE ner...som tur var hade Nils hittat ett gammalt motorcykel tält som han innan satt upp.
Där satt vi i under och skrattade åt regnet i 10 min.
Såklart kom ju solen tillbaka och vi spelade brännboll....Nils var imponerad av mej som "gäst-spelade" och kom in i spelade och drog av 2 frivarv! Ja....han vet kanske inte allt om mej :) och min hemliga idrotts-ådra :)
Barnen x10 lekte och hade det skoj, medans vi andra skrålade och snackade.
Trevliga Helena, Nils och jag satt kvar tills klockan 03.00.
En Super-rolig Midsommar!

Nu har vi mest skrotat, sovit länge och nu har Måns tjatat hela dagen på att Nils och han ska spela tennis, så jag ska oxå cykla dit.
Kalle leker med Morris och Ingrid är "boll-fångare" som hon uttryckte det...(boll-kalle).
PUSS!!! Skriver som hanna graaf...
-Du vet väl om att du är värdefull!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0