Onsdag 7/1

Jobbar härmed f.r.om idag-2 veckor fram heltid på Factory.
Roligt o lite jobbigt.
Roligt att jobba....kul med Vår-Nytt men jobbigt att få ihop Familje-logistiken o all tråkiga rean................
Måns är fortfarande sjuk, men blev passad av Pauline (snällt).
Famo o Fafa åkte vidare till Hamburg idag, stackars Farmor...hon höll på att frysa ihjäl i vårat kalla hus.
Nils han eldade och eldade.
Och det roliga är att Nils tydligen alltid klagade på att det var så kallt i deras hus när han växte upp.
Nu är det liksom tvärtom.
Men nu eldas det för fulla muggar.
Jag som aldrig fryser, tycker i och för sig det är mysigt med brasan!
Kalle köpte sin katt igår, iallafall....för 1 kr.
Den bor i och för sig i Stallet, och ska flytta med till Annas Gård.
Han tjatar hela tiden på mej att jag ska till Doktorn (efter Pappa Nils utläggning om VARFÖR vi inte köper katt! -Mamma allergisk!).
Så nu tycker Kalle att jag ska gå till Doktorn igen för att kolla upp om jag IGENTLIGEN är sjuk..
Det sista han frågade om innan han somnade igår var:
-Mamma! kan man sluta vara allergisk!?
Lilla Kalle, han förstår  hu inte att båda vi 2 igentligen är värsta inte-digga-djur-människor!
Men hur som helst är han iallafall STOLT Katt-Ägare!
Nils åkte t.om med till Stallet med honom efter Fritids för att han skulle få gosa med katten och visa upp för Pappa!
Lille Kalle!...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0