Torsdag 12/2

Öööööhh....bara jobb och inget direkt kul som hänt....
Vill bara att Feb och Mars ska gå snaaaabbt!!! så våren kommer. Jag vill inte gå runt som i en grå "Roy Andersson"-film och allt bara är grått.
Idag när jag var ute och gick-motionerade (innan jobbet) så kände jag som ett konstigt sken bakom mej....jag vände mej om och OJ! solen stack fram.... Jippie!
Ja..jag har blivit inspirerade av "ALLA" mina vänner som ALLA motionerar och tränar!
Jag är ute efter luften o ja...jag behöver väl oxå röra på mej och må bra (orkar inte banta o hålla på...)
Kalle blev sjuk i Tisdags, Siggan hämtade barnen och ringde mej på Insight...-Kalle har spytt!
Han spydde sen 5 ggr och tja...vad ska man säja.
Så den eviga frågan..--Vem ska vara hemma och ta hand om barnet i morgon!?
Jag var själv i butiken och Nils fullbokad....Ja, jag vet att vi förlorar mest om Nils e hemma...
Men Pauline var snäll och ställde upp och var hem-samarit halva dagen tills Nils kom (stackars Pauline, nu är hon sjuk... men vi slapp...).
Kalle och Pauline har ngt speciellt, de gillar verkligen varandra och det är så härligt att se, 2 kusiner,  en på 6 år och en på snart 18 år som liksom trivs ihop, gulligt!
Men idag har han varit i skolan igen och det är ju tur att hans fröken gillar han skarpt, för jag tror aldrig de haft en sån unge som tjatar och snackar oavbrutet med dem.
Han kallar sin fröken ....Naken-Geniet (fråga mej inte varför) och kallar en speciell plats i samligen för "fis-platsen".
Jo, för tydligen fiser man där...högt oxå....när man råkar sitta på just den platsen i samlingen...
Han vägrar knyta sin skor och när fröknarna säjer till han, springer han iväg och de jagar en skrattande Kalle på skolgården,
Ja ja,...detta barn!
Imorgon är det hockey-träning igen efter skola (Hockey 3-4 ggr i veckan och fotboll 2 ggr...).
Och Nils o Måns har bestämt Hockey-kväll hemma i morgon ...men pizza och öl (inte Måns då).
Redhawks = Galler-ligan.
Stående kommentar hemma....
-INGA PENGAR! BARA HJÄRTA!
De skriker publiken när alla juniorerna spelar i Laget, nu när Stor-spelarna flytt sin kos....
Jag o de små ska kolla på Let´s Dance och Kalle vill ha smör-popcorn.
Jaja......Vårt lilla Familje-Gäng!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0