Måndag 9/2

Jaha..vad har hänt nu igen?
Tiden går så fort....
Jobbade på factory hela ons-lör (tjejjerna var på inköp) men det är kul att fixa själv.
Har bara haft känningar av "snurr"-yrsel igen och det är INTE bra, för jag VET att det är stress och förra våren gick jag med det i 2 månader...o det vill jag inte veta av igen, tack!
Fre och Lör kväll var vi hemma hela familjen och hade det VÄLDIGT trevligt!
För NU kan man verkligen ha det TRRRREVLIGT hela familjen!
Äta middag ihop och sitta och prata och SKRATTA (t.om Ingrid hänger på)...sen har vi ju vår egna lille UNDERHÅLLARE, eller ENTERTAINER kanske han är.
KARL...för det första har han så fruktansvärt smittsamt skratt och när han sätter igång med sitt, ja då ligger hela familjen dubbelvikta av skratt, Måns han döööör när Lillebror sätter igång.
När Melodifestivalen var slut i Lördagskväll och båda pojkarna dömt ut Caroline af Ugglas...Snälla Snälla...
Då satte Kalle igång med sitt: SNÄLLA SNÄLLA, hoppade runt och dansade och sjöng.
Jag undrade om de VERKLIGEN tyckte den låten var så kass, efter som det ändå var JUST DEN låten som satte sig på hjärnan....
På Söndagen var jag ute och gick med Ingrid i vagn, jag såg nog hela Vellinge.
Har liksom ALDRIG vandrat runt i alla Villa-områden, det var rätt så intressant faktiskt....kolla in i lite fönster o snoka.
Jag gick liksom i motions-takt men det var som sagt kul, jag har ju trots allt bott här i snart 7 år, så det är ju lite bra att veta att det finns andra områden än "Gamla stan" i Vellinge  :)

Måns och Kalle spelade båda 2 ishockeymatch i Landskrona (tur att de båda tränar och spelar matcher samtidigt).
Måns gjorde "hat-trick" ( 3 mål efter varandra) o de vann 11-2, medans Kalle förlorade med 9-1.
Jaja....han spelar ju med U8:orna (1 år äldre än han),
Nils, han är SÅÅÅÅ stolt över sina Söner Ingvarson, där de åker runt på isen och har faktiskt BARA på 1 år blivit så duktiga!
När båda 2 sen varit på Kalas efter matchen stod MAMMA JOHANNA med Söndags -Middag till dem, så de hade nog en super-Söndag!

KALLE: -Mamma! får jag sova över hos Christian ngn dag?
JAG:- Visst! men vågar du det?
KALLE: -Vågar!!!???? jag har sovit över hos Hilma när jag var 3!!!!
JAG: -Ja, visst ja lilla Hilma, ....Kalle! hon och du som var så goa vänner.
KALLE: -Hilma är min EX-HÅNGLA, mamma!
JAG: -EX-hångla!!!!!! Vad är det? och jag undar vart min lille 6 åring lärt sig sånt!!!?????


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0