Torsdag 17/12

Det snöar i Skåne!!!!
Det var nog flera år sen det snöade INNAN jul i Malmö/ Vellinge trakten.
Underbart såklart! Men bilen fick stå hemma...(sommardäck hmr...).
Jag ringde dagis och sa att jag skulle bli lite..sen (är ALLTID sen till dagis) för att jag skulle dra Ingrid i vagnen pulsande i snön.
Blir så irriterad på Nils när han tycker att jag ska GÅ till dagis typ varje morgon!!!
Ja, det kan ju var bra att få en liten fin promenad! tycker han..Och Ingrid skulle tycka det va såå mysigt!
Jaha..ja...det är bara det att jag faktiskt jobbar i butik..och jag tycker liksom det är ofräscht att stå i butik helt söndermosad i ansiktet, sminket rinnande och känna mej svettig!!!!!
Men nä, det förstår han inte!
Skulle han ta bussen från Vellinge, byta på Södervärn och sen ta buss till hans studio i Fosie!? NOT!!!!!!
Nä, nu när vi har garage plats i Hansa garaget så säjer han inte så mycket.
Det jag ville komma till (efter denna låååånga utlägging) var att jag som sagt ringde dagis, varav en SNÄLL Mamma hör samtalet.
Hon ringer upp mej och erbjuder att hämta Ingrid och mej!
Kan ni tänka er vilken underbar, fantastiskt fin människa med otroligt godhets-hjärta!
Så vi blir hämtade på morgonen, sen traskade jag till bussen, och det var ju ok!
Har fixat med alla fröknars julpresenter ikväll OCH julkort!
Tycker fröknar är värda MER än presenter, för vilket JOBB de gör!!!
Och inte har de ngt bonus system eller speciella lönförmåner, NEJ! de ska uppmuntras för vilket jobb de gör!!!
Mamman som körde oss till dagis ska oxå få en liten present!
Sådana människor ska oxå uppmuntras! Så de fortsätter vara snälla....hehe!
Nädå, men jag gillar verkligen SNÄLLA människor och hoppas jag själv är rätt så snäll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0