Torsdag 10/12

Jag är helt slut...har "bara" jobbat 3 tim idag.
Men flängt runt, det tar oxå på krafterna.
Skulle nog bli hel-stressad av att vara House-wife.
Iförmiddags letade jag julklappar, fixade ärenden.
Efter mina 3 tim i butiken åkte jag till Måns fritids för att julfika och julpyssla.
Måns och ngr till demosterade runt i skolan med plakat och skyltar.
Låt Mohammed stanna i Vellinge!
Bra Måns! det har han fått av mej.
Ni som vet..fniss...vet ju hur jag har demonsterarat i mina dar.
Röda fanor och en massa plakat.
Demonstrera idag! är inte riktigt MIN grej.
Men jag gillar att han engarerar sig och tar ställning, dessutom i denna fråga.
Han behöver inte var så insatt, men han följer sitt hjärta och känsla iallafall!
Så här har han skrivit på Facebook:

Måns Ingvarson hoppas mohammad stanar i vellinge har själv med kommpisar gåt rundt och demostrerat skit stor skylt har jag gjort med elle där det står HJÄLP MOHAMMAD ATT STANNA VELLINGE OCH GJORT såna små skyltar


Mohammed ska få stanna, av vad jag hört, han ska bli adopterad av hans foster familj i Vellinge.
Var det verkligen så att han skulle få flytta till Luleå för att Vellinge inte hade ngr resurer för honom, eller har jag fel!??
Rätta mej gärna!

Efter trevligt julfika så styrde kosan mot Ingrids dagis och lucia firande utomhus!
Tyvärr i regn, men det var som vanligt fint och super duper ordnat.
Vårt dagis är bäst! så är det helt enkelt!!
Nu sover alla grisar, Nils är på jul/avskedsfest med jobbet!
Och nu ser jag verkligen fram emot en "jobbe-helg" fre, lör o sön! :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0